• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 23 خرداد 1397
کد مطلب : 19578
+
-

چینی‌های جام‌جهانی


درحالی که تیم ملی چین در جام‌جهانی2018 روسیه هم غایب است اما باشگاه‌های حرفه‌ای این کشور، سهم قابل‌توجهی در این رقابت‌ها دارند. شاید از نظر کمیت،آنها خیلی جلب‌توجه نکنند ولی از حیث کیفیت، شاید شاهد حضور چند ستاره از باشگاه‌های چینی در مراحل نهایی جام باشیم.
سرشناس‌ترین چهره درمیان ستارگانی که در سوپرلیگ چین بازی می‌کنند، خاویر ماسچرانو، مدافع34 ساله تیم ملی آرژانتین است.او ابتدای سال2018، با خداحافظی از بارسلونا به حضور 8ساله‌اش در این تیم پایان داد و راهی هبی فورچون چاینا شد.
یکی از تیم‌های مدعی در رقابت‌های این دوره، بلژیک ملقب به شیاطین سرخ است. 2ستاره نام‌آشنای این تیم یعنی اکسل ویتسل و یانیک کاراسکو در فوتبال چین حضور دارند.ویتسل در سال2017 با ترک زنیت سن‌پترزبورگ راهی تیانجین کووانجین شد.او با 90بازی ملی،یکی از پرسابقه‌ترین ستارگان شیاطین سرخ محسوب می‌شود. دیگر بازیکن بلژیکی سوپرلیگ چین، یانیک کاراسکو است که در دالیان ییفانگ توپ می‌زند.او 3فصل در موناکو و 2/5 فصل در اتلتیکومادرید بازی کرد و ابتدای سال جاری میلادی به شرق آسیا رفت. رناتو آگوستو ستاره 30ساله برزیل که شماره8 این تیم را در روسیه برتن می‌کند،در بیجینگ گووان است.او که سابقه بازی در فلامینگو و بایرلورکوزن را هم در کارنامه‌اش دارد، در سال2016، کورینتیانس را به مقصد پکن ترک کرد.
در تیم ملی نیجریه هم 2بازیکن سرشناس هستند که در تیم‌های چینی توپ می‌زنند.اودیون ایگالو در چانگ‌چون یاتای و جان اوبی میکل در تیانجین ته‌دا. ایگالو از واتفورد به چین رفت و اوبی میکل از چلسی.
ژوزه فونته پرتغالی که در مرکز خط دفاعی این تیم بازی می‌کند،عضو دالیان ییفانگ است.او ابتدای سال2018 از وستهام‌یونایتد راهی دالیان شد.
کیم یونگ گوون، ستاره کره‌جنوبی هم در گوانگژو اورگراند بازی می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید