• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 23 خرداد 1397
کد مطلب : 19566
+
-

خسته از تمرین؛ تشنه‌بازی

خسته از تمرین؛ تشنه‌بازی

محمدزارعی- مسکو|  ملی پوش‌ها تشنه مسابقه هستند. کارلوس کی‌روش در پایان تمرین دیروز این جمله را به خبرنگاران می‌گوید. سرمربی تیم ملی معتقد است که شاگردانش خیلی تمرین کرده‌اند و حالا دیگر باید تخلیه شوند. صبح روز گذشته باران شدیدی در مسکو بارید و تمرین عصر تیم ملی در هوایی ابری و زمینی خیس و لغزنده انجام شد. مساله‌ای که چندان هم سرمربی تیم ملی از آن ناراضی نبود. کی‌روش می‌گوید که به احتمال زیاد بازی با مراکش هم در همین شرایط جوی برگزار شود و چه بهتر که بچه‌ها در این اتمسفر تمرین کرده باشند. ملی پوش‌ها روز گذشته در فضایی شاداب تمرین کردند و امیدواری و انگیزه در چهره تک تک‌شان موج می‌زند؛ امیدی که کی‌روش هم از آن سخن گفته است. روز گذشته برای دقایقی درهای تمرین روی خبرنگاران باز شد. هر چه به شروع جام نزدیک‌تر می‌شویم تعداد خبرنگاران ایرانی حاضر در روسیه هم زیادتر می‌شود؛ به خصوص که دیروز یک خبرنگار و عکاس زن هم در تمرین حاضر بودند. سه شنبه سفیر ایران در روسیه هم به تمرین تیم ملی آمده بود و دقایقی با کادر فنی گفت‌وگو  و برای تیم ملی آرزوی موفقیت کرد. در پایان تمرین، سرمربی تیم ملی، ملی پوش‌ها را  دور هم جمع و دقایقی برایشان صحبت کرد. در حالی که هرازگاهی سکوت فضای تمرین با غرش یک هواپیما که در ارتفاع کم پرواز می‌کرد، شکسته می‌شد. ظاهرا کمپ تمرینی تیم ملی در مسیر فرودگاه مسکو است و هر روز بر ترافیک هوایی این محدوده افزوده می‌شود. تیم‌ها،خبرنگارها و طرفدارها در راه اند. تیم ما زودتر از بقیه رسیده و حالا سکوت روزهای اول جایش را به شلوغی و همهمه آغاز مهم‌ترین رقابت فوتبال جهان  داده است. 
  دغدغه اشکان
اشکان دژاگه در تمرین دیروز هم غایب بود. او همچنان زیر نظر کادر پزشکی است و به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین دغدغه کی‌روش غیبت او باشد. اشکان مهره‌ای کلیدی در برنامه‌های کی‌روش بوده؛ آنقدر مهم که وقتی برای درمانش در انگلیس به سر می برد یک نفر را برای بررسی وضعیت و کمک به دژاگه فرستاد و حالا با توجه به ادامه مصدومیتش بعید است کاپیتان به بازی اول برسد. کی‌روش سعی می‌کند نگرانی خود را از غیبت اشکان پنهان کند اما مشخص است که برنامه‌های او با مصدومیت یکی از کلیدی‌ترین مهره‌هایش به هم ریخته است. 
  کی‌روش: الان زمان خالی کردن هیجان تیم خوب من است
زمانی تا بازی تیم ملی ایران مقابل مراکش نمانده و این همان مساله‌ای است که کی‌روش مدت‌هاست انتظار آن را می‌کشد. سرمربی تیم ملی در خصوص آخرین شرایط شاگردانش می‌گوید:«ما خیلی در این مدت تمرین کردیم و آرزویمان این بود که در این مدت بیشتر بازی کنیم ولی الان زمان این است که بازیکنان و تیم خوب من هیجان‌شان را تخلیه کنند و آمادگی کامل برای رویارویی با مراکش را داشته باشند.» کی‌روش در ادامه اشاره‌ای به شرایط مراکش داشته و گفته است:« چیزی که شما باید بدانید این است که مراکش تیمی بسیار متفاوت است.تیمی نیست که بخواهیم بگوییم منحصرا آفریقایی است چرا که اکثر بازیکنان‌شان یا در اروپا به دنیا آمده‌اند یا در آنجا بزرگ شده‌اند. آنها دانش و کیفیت بالای فوتبال آفریقا و اروپا را با هم دارند. من این مطلب را خیلی خوب اطلاع دارم چرا که پرتغال هم همین نوع از بازیکنان را دارد. ما احترام کامل را برای مراکش قائل هستیم چرا که تیم خیلی خوبی هستند و اطمینان دارم آنها هم احترام زیادی برای ایران قائل هستند. بازیکنان مراکش یکسری نقاط قوت دارند از این جهت که در یکی ، دو سال اخیر کنار هم بازی کرده‌اند. این صحبت‌ها فقط حرف است و تا زمانی که بازی شروع نشده ،نمی‌شود قضاوت کرد و با آغاز بازی، هر دو تیم حرف خود را در زمین خواهند زد. فقط یک مطلب است که ما می‌توانیم ضمانت دهیم و آن هم این است که ما در زمین با تمام وجودمان خواهیم جنگید تا بتوانیم به هدف‌مان برسیم.»سرمربی تیم ملی مراکش در آخرین مصاحبه‌اش به کی‌روش لقب باهوش را داده است. همین مساله باعث شد تا سرمربی تیم ملی ایران هم در خصوص همکارش اینچنین صحبت کند:«ایشان یک همکار فوق‌العاده برای بنده هستند. شما می‌دانید که در فوتبال نتایج و عملکرد شما هستند که فراتر و با صدای بلندتر از صحبت‌های شما به گوش می‌رسد. ایشان هم یک همکار و مربی خوب هستند و نتایجی که به دست آورده‌اند این مساله را منعکس می‌کند. مطمئنا یکسری از قسمت‌های باز‌ی‌مان هست که سعی می‌کنیم از آن حفاظت کنیم، ولی تلاش می‌کنیم که در بعد حمله و دفاعی کاری کنیم که به نتیجه برسیم. دقیقا زیبایی جام جهانی به این خاطر است که میلیون‌ها هوادار چشم‌شان به تیم‌های ملی است، برای مراکش هم همین‌طور است، کشور مراکش نزدیک به 800‌هزار نفر تا یک‌میلیون نفر در اسپانیا هوادار دارد، کشوری هستند که همانند ایران میلیون‌ها هوادار در داخل و خارج از کشور دارند. مهم‌ترین مطلب این است که وقتی بازی به پایان می‌رسد هواداران هر دو تیم باید به عملکرد هر دو تیم احترام بگذارند، یکی از تیم‌ها بیشتر جشن خواهد گرفت و امیدوارم آن تیم ایران باشد. ولی کسب افتخار و ایجاد غرور برای ملت ایران یک مسئولیتی است که داریم و این وظیفه مااست.»
  مظاهری: مردم منتظر سورپرایز باشند
رشید مظاهری از اینکه با نظر کارلوس کی‌روش مسافر روسیه شده حسابی خوشحال است. مظاهری در این خصوص می‌گوید: «من خدا را شکر می‌کنم و خیلی خوشحالم که اینجا هستم. از آقای کی‌روش ممنونم که من را انتخاب کردند. در مورد دروازه‌بان دیگر هم باید بگویم تنها کاری که باید انجام بدهم انجام تمرین حرفه‌ای و محکم است. مطمئنا به این فکر می‌کنم که بازی کنم اما آخرین تصمیم را مثل همیشه آقای کی‌روش می‌گیرد و هر کسی درون دروازه باشد همه برایش دعا می‌کنیم که بهترین عملکرد را داشته باشد و بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم تا ایران و مردم ایران را خوشحال کنیم.» مظاهری در ادامه اشاره‌ای به شانس صعود ایران داشته و گفته است: «با لغو بازی‌های دوستانه یک حالت همدلی در تیم ایجاد شده و می‌خواهیم خودمان را در جام جهانی ثابت کنیم. این یکی از مهم‌ترین جام جهانی‌های ایران است. مردم ایران منتظر یک‌سورپرایز خوب باشند. من نمی‌دانم این صحبت‌ها چگونه است و آیا هماهنگ شده یا خیر اما تنها چیزی که ما به آن فکر می‌کنیم و حتی خود من به شخصه شب و روز فکر می‌کنم که تیم ملی به مرحله بعد صعود کند و شرایطی پیش بیاید تا آن‌هایی که ما را اذیت کردند، سورپرایز خوبی برایشان شود. اینجا از نظر کمپ از هر لحاظ تامین هستیم و از نظر روحی، روانی و بدنی در بهترین حالت ممکن به سر می‌بریم. از امکانات تمرینی همه چیز داریم.»
  طارمی: مشکل خاصی برای بازی ندارم
برخلاف خیلی از رسانه‌های داخلی و بین‌المللی که خبر از نرسیدن طارمی به اولین بازی جام‌جهانی داده‌اند، خود این بازیکن از آمادگی‌اش برای دیدار با مراکش می‌گوید:« در یکی ازبازی‌های دوستانه مشکلی از ناحیه کمر داشتم که مساله خاصی نبود. دیروز توانستم تمرین کنم و همه چیز خوب است. مشکلی برای همراهی تیم ملی ندارم.» طارمی در ادامه اشاره‌ای به بازی مراکش داشته و گفته است:« در جام جهانی هر تیمی که می‌آید باید تیم خوبی باشد چرا که همه مقتدر هستند. درست است که اسپانیا و پرتغال تیم‌های قدرتمندی هستند اما مراکش هم در حد آن‌ها و حتی ایران هم در حد آن‌هاست. مراکش را آنالیز کرده‌ایم. این بازی برای ما حکم فینال دارد. اگر بتوانیم مراکش را ببریم پتانسیل این را داریم که به مرحله بعد صعود کنیم. همه تمرکزمان را برای بازی اول مقابل مراکش گذاشته‌ایم تا یک پیروزی خوب کسب کنیم و بعد از آن هم به اسپانیا و پرتغال فکر کنیم. مراکش هم تیمی منسجم است و نقطه قوت آن‌ها پرس تیمی است که انجام می‌دهند.»
  حسینی: فینال با بازی با مراکش است
مجید حسینی یکی از ساکت‌ترین بازیکنان حال‌حاضر تیم ملی به حساب می‌آید، بازیکنی که روز گذشته در جمع خبرنگاران حاضر شد تا به سوالات آنها پاسخ دهد. او در خصوص بازی با مراکش و شرایط تیم ملی گفته است:« شرایط تیم خیلی خوب است و تمرین‌های پرفشاری را انجام می‌دهیم. همه برنامه‌های تیم‌های حریف را می‌دانیم و به خوبی آنالیز کرده‌ایم. همه چیز مناسب و زمین تمرین هم خوب است. فقط آماده‌ایم که در بازی با مراکش بهترین نتیجه را کسب کنیم. فینال ما بازی با مراکش است. وقتی بازی با مراکش را ببریم دری برای صعود به مرحله بعد باز می‌شود. آن‌ها تیم قدرتمندی هستند و همه بازیکنان‌شان در تیم‌های معتبر اروپایی بازی می‌کنند. این بازی را ببریم ان‌شاءالله همه چیز هموار می‌شود.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید