• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 22 خرداد 1397
کد مطلب : 19407
+
-

ویترین جذب بهترین‌ها برای شهرداری

رونمایی از سامانه «بازار کار داخل» با حضور هاشمی

رئیس شورای شهر تهران در آیین رونمایی از سامانه بازار کار داخل شهرداری تهران اجرای فرایند انتخاب نیروهای توانمند را از طریق این سامانه مصداق تحقق بخشی از شعار شهر شیشه‌ای و شفاف دانست که فهرست امید آن را وعده داده است. به گزارش معاونت ارتباطات و بین‌الملل شورای شهر تهران، محسن هاشمی در این مراسم گفت: شاهد آغاز فعالیت سامانه بازار کار داخل شهرداری تهران هستیم؛ سامانه‌ای که به تعبیری می‌توان آن را ویترین و محل نمود سرمایه اصلی شهرداری تهران که نیروهای توانمند آن هستند، نامید. زمانی که فرد براساس تخصص و توانمندی خود جذب یک سازمان می‌شود، انتظار دارد با تلاش و عملکردی که از خود به جا می‌گذارد، از نظر شغلی پیشرفت کند و اگر ما براساس معیارهای غیرعلمی و اجرایی، مانند مسائل باندی و جناحی یا خانوادگی، مدیری را خارج از چرخه شایسته‌سالاری منصوب کنیم، عملا انگیزه نیروهای سازمان برای ارتقا و رشد مخدوش می‌شود و احساس می‌کنند عملکرد بهتر لزوما به ارتقا منجر نمی‌شود. ما باید معیارهایی شفاف نظیر تجربه، تخصص، توانمندی، عملکرد و بهبود را به‌عنوان معیارهای انتصاب در سازمان درنظر بگیریم و با این حجم نیروی انسانی که درون شهرداری تهران وجود دارد، حتی‌الامکان از نیروهای خارج سازمانی استفاده نکنیم. وقتی ما برای انتخاب یک هنرپیشه یا صدابردار و عکاس، فراخوان می‌دهیم، داوری تشکیل می‌دهیم، کاندیدا معرفی می‌کنیم و درنهایت فرد برگزیده را انتخاب می‌کنیم، چه اشکالی دارد مانند بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته جهان، انتصابات مدیریتی ما هم شفاف باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این امکان در سامانه بازار کار داخل می‌تواند محقق شود، گفت: یعنی هر مدیری که می‌خواهد انتصابی را درون شهرداری انجام دهد، از درون مجموعه فراخوان بدهد و بتواند گزینه‌هایی از افراد متقاضی را در اختیار داشته باشد و براساس معیارهایی شفاف از بین آنها شایسته‌ترین را گزینش کند.

ابراهیم شیخ، معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران هم در این مراسم با اشاره به ضرورت راه‌اندازی این سامانه گفت: معاونت منابع انسانی با هدف ساماندهی، توسعه و رضایت شغلی نیروی انسانی اقدام به راه‌اندازی سامانه «بازار کار داخل» شهرداری کرد تا از این پس تمامی کارکنان سازمان درصورت تمایل به جابه‌جایی و انتقال به واحدهای مرتبط با حیطه تخصصی خود و نیز توانمندی‌هایشان بتوانند با مدل خوداظهاری اعلام آمادگی کنند و متقابلا واحد‌های سازمانی درصورت نیاز به تخصص فرد پس از بررسی‌های لازم و انجام مصاحبه‌ها دعوت به همکاری کند. با توجه به اینکه این طرح در راستای برنامه و اهداف شهردار محترم، جناب آقای افشانی است، خوشبختانه بسیار مورد توجه ایشان قرار گرفته و امیدواریم با حمایت‌های لازم و همکاری تمامی مدیران بتوانیم مراحل پیاده‌سازی‌، آموزش و اجرای آن را نیز به نحو احسن به انجام برسانیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید