• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 21 خرداد 1397
کد مطلب : 19285
+
-

یاهومسنجر چرا رفتنی شد؟

تیم یاهو برای پیام‌رسان جدید خود به نام Squirrel یا سنجاب برنامه‌های مفصلی چیده است

شبکه‌های اجتماعی
یاهومسنجر چرا رفتنی شد؟


به تازگی یاهو به‌صورت رسمی اعلام کرد که یکی از قدیمی‌ترین پیام‌رسان‌های جهانی که خیلی از کاربران سال‌های دور اینترنت با آن خاطره دارند روز ۲۶ تیر بازنشسته می‌شود.

 تقریبا از زمانی که اینترنت به ایران وارد شد نام یاهو مسنجر هم میان کاربران به شهرت رسید. پیام‌رسانی که حتی با سرعت بسیار پایین اینترنت دیال‌آپ آن زمان کارش را به خوبی انجام می‌داد و پیام‌ها را به گوشه و کنار جهان با امکانات و شکلک‌های مشهورش می‌رساند. اما هر محصول فناوری با وجود شهرت و قدمتش روزی به پایان خط می‌رسد تا جای خود را به نمونه‌های جدید و مدرن بدهد. یاهو هم از این ماجرا مستثنی نیست و حالا تصمیم گرفته جا را برای نسل جدید باز کند. بیشتر از ۲۰ سال است که یاهو مسنجر فعالیت می‌کند. هر چند با وجود پیام‌رسان‌های جدید کاربران یاهو مسنجر کاهش پیدا کرده بودند اما هنوز هم این پیام‌رسان کاربران قدیمی و وفادار خود را داشت.



آماده شدن برای سنجاب

تیم یاهو در بیانیه خود برای اعلام خداحافظی همیشگی با یاهو مسنجر اعلام کرد:« از آنجا که چشم‌انداز ارتباطات گروهی در حال تغییر است، ما تصمیم گرفته‌ایم که ابزار ارتباطی جدیدی بسازیم تا بتواند تمامی خواسته‌های کاربران را به‌راحتی فراهم آورد.»

مدت‌هاست که شرکت ورایزون صاحب برند «یاهو» است و دیگر شرکت مستقلی به نام یاهو وجود ندارد .تیم یاهو در ورایزون برای 2سیستم‌عامل iOS و اندروید، پیام‌رسان جدیدی را به‌صورت آزمایشی عرضه کرده است که امکان چت گروهی را فراهم می‌کند. به گزارش گیزمگ، این پیام‌رسان به نام Squirrel یا سنجاب یک پیام رسان ساده است که امکان ساخت اتاق‌های چت گروهی یا همان گروه‌های تبادل پیام را فراهم می‌کند با این تفاوت که مدیر گروه باید لینک عضویت در گروه را برای اعضا بفرستد و دیگران نمی‌توانند بدون دعوت عضو گروه شوند. هدف از عرضه این پیام‌رسان ایجاد ارتباط بهتر و مؤثرتر میان اعضای خانواده، دوستان، آشنایان و محیط‌های کاری و دفتری اعلام شده است. پیام‌رسان Squirrel به مدیرگروه‌ها امکان ساختن چند زیرگروه با اعضای مشخص و محدود را می‌دهد. می‌توان برای موضوع‌های مختلف، زیرگروه ساخت که برخی خصوصی و برخی عمومی هستند. بزرگ‌ترین وجه تمایز Squirrel به «سازماندهی چت‌ها» بازمی‌گردد. پیام‌رسان سنجاب نسخه مدرن چت‌ روم‌های قدیمی بوده و در آن می‌توانید با دیگر کاربران برنامه، اتاق‌هایی با موضوعات مختلف درست کنید و به گفت‌وگو بنشینید؛ جدا از اینکه قابلیت این را دارید تا اتاق‌ها را بی‌صدا کرده، در اتاق‌های مخفی با دوستان نزدیک‌تان حرف بزنید و با استفاده از ویژگی Blasts مطمئن شوید همه اعضای اتاق پیام‌تان را می‌بینند.


   چطور عضو پیام‌رسان جدید شوید؟

همین حالا می‌توانید پیام‌رسان Squirrel را برای پلتفرم‌های اندروید و iOS از روی پلی‌استور و اپ‌استور دانلود کنید اما برای استفاده از آن فعلا به ارسال کد دعوت از سوی یک عضو نیاز است. برای دریافت دعوتنامه می‌توانید به این لینک بروید:  squirrel.yahoo.com

این خبر را به اشتراک بگذارید