• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 20 خرداد 1397
کد مطلب : 19104
+
-

دنیا حماسه میلیونی مردم را در روز قدس دید

حضور پرشکوه روزه‌داران در راهپیمایی گسترده روز قدس، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی و عربی داشت. میلیون‌ها نفر از مردم روزه‌دار ایران در 900شهر کشور در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان صدای مظلومیت فلسطین را به گوش جهانیان رسانیدند.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» هم با بیان اینکه «مردم ایران با شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» کنترل اسرائیل بر قدس و انتقال سفارت آمریکا به این شهر را محکوم کردند» به راهپیمایی روز قدس واکنش نشان داد. اشاره این روزنامه به اعلام انزجار روزه‌داران مسلمان از انتقال سفارت آمریکا به قدس است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه یدیعوت آحارونوت اسرائیل هم با انتشار عکسی که پرچم رژیم صهیونیستی زیرپای راهپیمایان است، از این مراسم گزارش منتشر کرد. خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز نوشت: راهپیمایان در ایران در محکومیت تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارتخانه خود به بیت‌المقدس شعار‌های ضد‌آمریکایی سر دادند.

 این خبرگزاری در گزارشی جزئی‌تر از مراسم روز قدس نوشت: مردم ایران در راهپیمایی امسال آدمک ترامپ را حلق‌آویز و به سمت نتانیاهو و بن‌سلمان دارت پرتاب کردند. خبرگزاری رویترز نیز سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در روز قدس را بازتاب داد.  شبکه المیادین هم گزارش داد: تهران و ۹۰۰شهر ایران شاهد برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس بودند. شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی که میلیون‌ها نفر بودند، حمایت خود را از انتفاضه فلسطین و قدس و راهپیمایی‌های بازگشت اعلام کردند و شعار آزادی فلسطین سر دادند.

شبکه ای‌بی‌سی نیوز آمریکا گزارش داد میلیون‌ها مسلمان شیعه در پایتخت و شهرهای دیگر ایران بار دیگر در حمایت از فلسطینیان و در محکومیت سلطه اسرائیل بر شهر قدس به خیابان‌ها آمدند و پرچم اسرائیل و آدمک ترامپ را آتش زدند. پایگاه اسرائیلی i24  نیز در مطلبی نوشت: ایران با وجود افزایش فشارهای آمریکا طبق روال سال‌های گذشته راهپیمایی سالانه روز قدس خود را با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل برگزار کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید