• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 20 خرداد 1397
کد مطلب : 19099
+
-

توریست‌ها در توکیو

فدراسیون جودوی ایران قصد دارد جهت برگزاری اردوی مشترک جودوکاران را به کشور ژاپن اعزام کند. نتایج ضعیف جودوکاران در مسابقات کاپ آزاد روسیه و مسابقات گرند‌پری چین انتقادات بسیاری به‌همراه داشت و به‌نظر فدراسیون جودو قصد دارد با برگزاری اردو مشترک در مهد جودو دنیا پیش از بازی‌های آسیایی سرسامانی به وضعیت ملی‌پوشان بدهد.
    مربی ازبکی جودوکاران را تنها گذاشت!
تیم ایران قرار است با 6جودوکار در بازی‌های آسیایی حاضر شود. 6جودوکار ایران امروز(یکشنبه) تهران را به‌سمت توکیو برای برگزاری اردو مشترک ترک خواهند کرد. تیم ایران در بخش بانوان متشکل از مریم آقایی، فاطمه برکی و مبینا عزیزی است که هدایت آنها را «نلیا» سرمربی ازبکستانی برعهده دارد. در بخش مردان نیز محمد محمدی‌بریمانلو، سعید ملایی و جواد محجوب هم 3جودوکار اعزامی به توکیو هستند که با هدایت محمد منصوری به مدت یه هفته در کودوکان، مرکز آموزش فدراسیون جهانی به تمرین خواهند پرداخت. نکته قابل تامل اینکه «آندره» مربی ازبکستانی تیم مردان در این سفر جودوکاران را همراهی نخواهد کرد. پیش از این انتقادات زیادی از نحوه عملکرد مربیان تیم‌ملی شده بود. رضا مدنی پیشکسوت و کارشناس جودو درباره عملکرد جودوکاران در مسابقات اخیر به همشهری‌ورزشی گفت: «جودوی ایران ترکیبی از جودوی قدرتی و سرعتی است. و باید براساس این فاکتور مهم برای جودوکاران برنامه‌ریزی شود ولی می‌بینیم که در این مدت با به خدمت گرفتم مربی ازبکستانی جودو ایران بیشتر به‌سمت جودوی قدرتی سوق پیدا کرده است که البته جواب هم نداده است. در مسابقات کاپ آزاد روسیه و گرند‌پری چین دیدیم جودوکاران ایران بسیار ضعیف عملکرد و همگی مغلوب رقبایشان شدند. باید عملکرد کمیته آموزش فدراسیون در این مدت بررسی شود که ببینیم چند کلاس آموزشی برای مربیان برگزار شده است آموزش همیشه از پایه باید انجام شود چراکه جودوکار وقتی به رده سنی بزرگسالان می‌رسد جودو او شکل گرفته است و نمی‌توان تغییرات اساسی در جودو او ایجاد کرد.»
    خرابات: الفبا را بلد نیستیم رفته‌ایم سراغ دانشگاه!
پس ازمسابقات کاپ آزاد روسیه و گرند‌پری چین انتقادات از عملکرد جودوکاران شدت گرفت و پیشکسوتان این رشته انتقدات تند و تیزی را نسبت به عملکرد فدراسیون و کادر فنی مطرح کرد. مسعود خرابات عضو سابق تیم‌ملی جودو با اشاره به مهم دانستن رده سنی نوجوانان و جوانان و نتایج به‌دست آمده در این رده‌ها گفت: «ما برای رسیدن به دانشگاه باید الفبا را یاد بگیریم، اگر الفبا را بلد نباشیم چطور می‌توانیم در دانشگاه درس بخوانیم؟ در حال حاضر شرایط جودوی ما به این شکل است ما هیچ سرمایه‌گذاری در رده‌های پایه انجام نداده‌ایم تا در آینده تیم‌ملی بزرگسالان قوی داشته باشیم. نتایجی که جودو در رویدادهای مختلف کسب می‌کنند، غیرقابل قبول است وحالا دیگر همه دنیا به ما می‌خندند. شاید مردم عادی جامعه مطلع نباشند که کیفیت مسابقات کاپ آزاد روسیه در چه سطحی برگزار شد، اما ما که جز خانوده جودو هستیم می‌دانیم که این رقابت‌ها در پایین‌ترین سطح ممکن برگزار شده است.»
    میراسماعیلی: منتقدان را خانه‌نشین می‌کنند
آرش میراسماعیلی دارنده 4مدال طلا و برنز جودو جهان درباره شرایط این روزهای جودو به همشهری‌ورزشی گفت: «من مدتی بود صحبت نمی‌کردم ولی حالا دیگر نگران جودو هستم. ما استخوان خورد کرده این رشته هستیم اگر ما انتقاد نکنیم کی باید نواقص را بگوید؟ باور کنید یک زمانی پول نبود چسب و باند بخریم که در هنگام مصدومیت استفاده کنیم ولی حالا سفرهای متعدد نشان می‌دهد شرایط خوب است پس این یک فرصت طلایی است که باید از آن استفاده کرد. نتایج جودوکاران در چین و روسیه نشان داد در این مدت جودو ایران پست رفت داشته است. متاسفانه آقایان در هیچ بخشی برنامه ندارند و بامدیریت سنتی خود روزهای تلخی را برای جودو رقم زده‌اند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید