• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 19 خرداد 1397
کد مطلب : 18936
+
-

شهردار تهران در بازدید میدانی از محدوده منطقه17 جزئیات اجرای «طرح نیلوفری» را تشریح کرد

ارتقای شاخص زیست‌پذیری شهر با محوریت محله‌ها

شهردار
ارتقای شاخص زیست‌پذیری شهر با محوریت محله‌ها

فعالیت‌های شهرداری تهران در تعطیلات شهر ادامه داشت. به گزارش همشهری،  شهردار تهران در این روزها در چند جلسه حاضر شد اما مهم‌ترین آنها بازدید از منطقه 17بود. محمدعلی افشانی در این بازدید درباره برنامه هایش و آینده تهران نکته‌هایی را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

شهردار تهران با حضور در جمع شهروندان و خانواده شهدای منطقه ١٧ در مراسم بزرگداشت شهیدان مقدم و ٤ هزار شهید این منطقه گفت: بر روان پاک شهدای منطقه ١٧ ازجمله شهیدان مقدم درود می‌فرستم، خدا را شاکرم که توفیق پیدا کردم تا در جمع خانواده معزز شهدا حضور پیدا کنم و باز خداوند را شکرگزارم که به‌عنوان یک رزمنده در دوران دفاع‌مقدس این توفیق را داشتم که در میان رزمندگان اسلام حضور داشته باشم.

سید محمدعلی افشانی در این مراسم که شامگاه روز ٢١ رمضان در یکی از مساجد منطقه ١٧ برگزار شد،  گفت: شهدا،  مقتداهایی داشتند که با اقتدا و درس گرفتن از آن‌ها،  پا در میدان شهادت گذاشتند؛ مقتدای شهدای ما امام حسین(ع) بود که به پدر بزرگوارشان حضرت علی(ع) اقتدا می‌کردند و آن حضرت نیز در مکتب پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) درس آزادگی و دلدادگی را آموخته بودند.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش،  گفت: اخلاص،  بالاترین و والاترین واژه برای بیان انسانیت است و اصولا اخلاص،  شاخص انسان بودن است و مسئولان باید در عمل به مردم نشان دهند که مخلصانه خدمت گزار آنها هستند.

امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند سرمشق گرفتن از الگوهای بی‌بدیلی است که از همه هستی خود گذشتند و با برگزیدن شهادت،  راه میان بُر را برای صعود به قله انسانیت و سعادت بشری طی کردند. ما باید از شهدا بیاموزیم و اگر از آنها آموختیم و به آموزه‌های این عزیزان عمل کردیم،  آنگاه رضایت مردم را در حوزه ماموریتی که بر عهده مان گذاشته شده،  می‌توانیم جلب کنیم.



افشانی در پایان سخنان خود در جمع خانواده معظم شهدا و شهروندان منطقه ١٧ با تأکید بر اینکه برنامه‌های او برای اداره و مدیریت شهر تهران،  حول دو‌محور اصلی «ارتقای زندگی شهری» و «جلب رضایت شهروندان» استوار است،  گفت: امیدوارم خداوند متعال در این شب‌های عزیز به ما توفیق بدهد تا خدمتگزار صادق مردم و خانواده معزز شهدا باشیم و در مسیر حق و در راه خدمت به مردم قدم برداریم. شهردار تهران بعد از این بازدید مردمی در جلسه کاری منطقه ١٧ حاضر شد.
افشانی در این جلسه به طرحی اشاره کرد که قرار است تحت عنوان «طرح نیلوفری» در مسیر حدود ١٠‌کیلومتری خط آهن مناطق ١٧ و ١٨ به اجرا درآید. وی توضیح داد: این طرح می‌تواند به یکی از بهترین طرح‌های شهری تهران تبدیل شود و از همین فردا به این طرح و سازوکارهای اجرای آن خواهم پرداخت. «طرح نیلوفری» می‌تواند به طرحی موفق و مثال زدنی تبدیل شود و با اجرای آن سرانه‌های خدماتی منطقه ترمیم‌شده و افزایش یابد.

در برنامه‌ای که به شورای شهر ارائه کرده‌ام،  ارتقای شاخص زیست پذیری با محوریت محلات شهر را مورد تأکید قرار داده‌ام.  شهردار تهران در این دیدار از بافت فرسوده سطح منطقه،  پروژه تجمیع املاک فرسوده،  مسیر راه‌آهن موسوم به محور نیلوفری،  پارک آموزش ترافیک منطقه،  مجموعه دارالشهدا و مقبره‌الشهدا دیدار کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید