• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 13 خرداد 1397
کد مطلب : 18882
+
-

وقایع‌اتفاقیه

امام؛ احیاگر اندیشه مردم‌باوری

همشهری 13 خرداد 1377

امام؛ احیاگر اندیشه مردم‌باوری

پاسخ آیت‌الله جنتی به وزارت امور خارجه: آیت‌الله احمد جنتی در پاسخ به تکذیب اظهارات اخیرش درباره رفت و آمد عناصر اسرائیلی به ایران از سوی وزارت خارجه، با ارسال جوابیه‌ای اعلام کرد: سخنان اینجانب در خطبه‌های نماز جمعه کاملا گویا بود. وی در این جوابیه که دیروز از سوی روابط عمومی شورای نگهبان برای خبرگزاری جمهوری اسلامی ارسال شد، نوشته است: «منظور من از افراد اسرائیلی، ماهیت اسرائیلی آنها بوده و نه ملیت آنها.»

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید حسن خمینی در گفت‌‌وگو با همشهری: امام برای مردم نقشی بسیار مهم  و حیاتی در اصل حکومت قائل هستند. این بحث بسیار مهم است و به دلیل همین اهمیت، تعریف و تبیین می‌طلبد. بیش از همه هم در حوزه اندیشه فقهی و فقه سیاسی امام تبیین می‌‌طلبد. باید بحثی کارشناسی در این زمینه صورت گیرد و به صورت فنی درباره زوایای مختلف آن بحث کرد تا ابهامات و مشکلات مربوط به این موضوع برطرف شود و به یک دیدگاه روشنی دست پیدا کنیم.

بورقانی در دادگاه حاضر شد: احمد بورقانی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی دیروز در پشت درهای بسته به سئوالات قاضی پاسخ داد.  به گزارش خبرنگار ما، بورقانی ساعت 9 صبح به اتهام نشر اکاذیب به مجتمع قضایی ویژه رفت و به سئوالات حجت‌الاسلام محسنی، رئیس مجتمع ویژه پاسخ گفت. از محتوای این پرسش و پاسخ، خبری در دست نیست چرا که جلسه در پشت درهای بسته برگزار شد.

بازتاب مذاکرات شرکت نفتی «شل» با ایران در رسانه‌های آمریکا: تمایل شرکت نفتی شل به همکاری با ایران بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌های همگانی آمریکا داشت.  شبکه‌های خبری آمریکا گزارش دادند شرکت شل در نظر دارد در اجرای طرح‌های توسعه میدان گازی پارس شمالی مشارکت کند. شل، بزرگ‌ترین شرکت نفتی خصوصی در جهان است که بسیاری از شرکت‌های نفتی سیاست‌های این شرکت را با حساسیت فراوان دنبال می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید