• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 2 دی 1396
کد مطلب : 1877
+
-

باک‌ خودروها پر شد

وقوع زلزله 5.2 ریشتری چهارشنبه شب،  مصرف بنزین را افزایش داد و هجوم تهرانی‌ها برای پر کردن باک‌های خودروها باعث ترافیک شدید در جایگاه‌های سوخت شد. براساس اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران،  تهرانی‌ها طی یک روز پس از زلزله در مصرف بنزین رکورد زدند و این در حالی است که از نیمه‌شب چهارشنبه گذشته از لحظه زلزله تا پنجشنبه شب بیش از ٢٧میلیون لیتر بنزین مصرف شد که در نوع خود بی‌سابقه است.

این در حالی است که میانگین مصرف بنزین در روزهای عادی بین 15تا 16میلیون لیتر در روز برآورد می‌شود. وضعیت جایگاه‌های عرضه سوخت که در شامگاه چهارشنبه تا صبح با ترافیک شدید مواجه شده بودند،  از ساعات اولیه صبح روز پنجشنبه به حالت عادی برگشت. شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بلافاصله پس از وقوع زلزله نشست ستاد مدیریت سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تشکیل شد و همه عوامل اجرایی توزیع سوخت به حال آماده‌باش درآمدند و عملیات منظم سوخت‌رسانی به‌طور مستمر صورت گرفت؛ به‌گونه‌ای که باتوجه به افزایش مراجعات مردم به جایگاه‌های عرضه سوخت،  میزان توزیع سوخت میان جایگاه‌ها از طریق اعزام نفتکش افزایش یافت تا کمبودی در جایگاه‌ها ایجاد نشود.

توقف کامیون‌های سنگین و ماشین‌آلات ساختمانی در نزدیکی جایگاه‌های سوخت و عرضه سوخت به‌صورت گالنی به مردم ازجمله مشکلاتی بود که رانندگان خودروها را در سوختگیری با مشکلات زیادی مواجه کرده بود؛ هرچند دستگاه‌های فروش نصب شده در پمپ‌بنزین‌ها مشکل خاصی نداشت و باعث نشد تا پرداخت هزینه سوخت برای مردم دردسرساز شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید