• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 2 دی 1396
کد مطلب : 1873
+
-

باغ کتاب، گزینه احتمالی جشنواره هنرهای تجسمی فجر

تجسمی
باغ کتاب، گزینه احتمالی جشنواره هنرهای تجسمی فجر

دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر نبود فضای مناسب را بزرگ‌ترین مشکل حوزه تجسمی کشور می‌داند.

به گزارش ستاد خبری دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، مجید ملانوروزی، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «برای دوره دهم جشنواره فجر بیش از ۱۰ هزار اثر از ۵۳ کشور به دبیرخانه ارسال شده است که امیدوارم با همکاری شورای انتخاب و داوری، جشنواره امسال نتیجه خوبی داشته باشد.»

ملانوروزی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین معیار برای انتخاب آثار، شیوه اجرا، تکنیک، نگاه به خلاقیت و ایده است، اظهار کرد: «همانند سال‌های گذشته کارهای ایده‌محور و مفهومی را در بخش نمایشگاهی این جشنواره داریم و آثار بینارشته‌ای و تلفیقی بین رشته‌های تئاتر، موسیقی و تجسمی نیز برایمان مهم هستند.»

دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره تجسمی فجر با اعلام این موضوع که نبود فضای مناسب یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بخش تجسمی است، عنوان کرد: «یکی از مهم‌ترین مسائل برای ارائه هنرهای تجسمی مکان است. هنرمند، مخصوصا هنرمند هنرهای مفهومی و هنرهای نو، کار خود را براساس مکان و بخشی از اثر خلق می‌کند تا براساس آن فضا بتواند عناصر خود را طراحی کند. یکی از مشکلات ما در بخش هنرهای تجسمی نبود یک مکان مناسب برای هنرهای معاصر و مدرن است.»

وی در پایان تصریح کرد: «موزه هنرهای معاصر تهران، تنها براساس نقاشی طراحی شده است و بسیاری از کارهای چیدمانی و معاصر جایگاه مناسبی در آن ندارد. مؤسسه صبا از لحاظ اندازه یک امکاناتی دارد، ولی معتقدم ایده‌های نو نیاز به مکان‌های نو دارد. پیشنهاد ما این است که اگر به نتیجه برسیم باغ کتاب می‌تواند با توجه به وسعت فضا یکی از گزینه‌ها باشد و این امکان وجود دارد که روی این نوع محیط‌ها کار کنیم اما همچنان برای ارائه آثار خاص، بزرگ، معاصر و حرفه‌ای نیاز به مکان حرفه‌ای داریم که نور و عناصر محیطی بتواند برای نمایش آثار هم‌افزایی کند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید