• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 10 خرداد 1397
کد مطلب : 18479
+
-

سیدحسن‌خمینی در مراسم‌تجدید میثاق شهردار‌تهران و اعضای شورای‌شهر با آرمان‌های امام‌خمینی ره:

باید بدانیم مسئولیت امانت است

تجدید میثاق
باید بدانیم مسئولیت امانت است

 شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهران دیروز با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند. این مراسم در شرایطی آغاز شد که سیدمحمد علی افشانی شهردار تهران توسط محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران همراهی می‌شد. به گزارش همشهری، در این مراسم که بعد از ظهر روز گذشته و در آستانه ۱۴ خرداد، بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) برگزار شد، مدیران و کارکنان شهرداری تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز حضور داشتند. شرکت‌کنندگان در این مراسم، ضمن قرائت فاتحه، نثار تاج گل و ادای احترام به مقام بلند حضرت امام خمینی(ره) با آرمان‌های والای ایشان و شهدا تجدید عهد و بر ادامه راه این عزیزان و مقام معظم رهبری تأکید کردند. در این مراسم، سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری تهران، مدیران و کارکنان سازمان بهشت زهرا(س)، توسعه فضاهای فرهنگی تهران، مدیریت پسماند، آتش‌نشانی، اتوبوسرانی و حمل‌ونقل و ترافیک نیز حاضر بودند. افشانی، هاشمی و دیگر حاضران، همچنین با قرائت فاتحه، یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز گرامی داشتند.



 شهردار تهران: باید تبعیض را از بین ببریم

سید محمدعلی افشانی در حاشیه تجدید میثاق مدیران شهرداری تهران با آرمان‌های امام(ره) طی سخنانی بر رعایت قانون و خدمت به اقشار گوناگون جامعه تأکید کرد و گفت: باید تبعیض را در شهر کاهش دهیم.

شهردار تهران ضمن تأکید بر تداوم راه امام و شهدا گفت: امروز ادامه راه امام(ره) و شهدا وظیفه همه مردم و مسئولان است. کاهش دوگانگی زیست در شهر، قدم گذاشتن در مسیری است که امام راحل برای ما ترسیم کردند و امروز نیز رهبر معظم انقلاب همان دغدغه را دارند و سال‌ها آن را بیان کرده و هر ۶‌ماه یک‌بار در این خصوص جلسه برگزار می‌کنند. ماندگاری نام امام و استمرار انقلاب  در گرو وحدت، انسجام ملی، پرهیز از نفرت، کینه و خشونت و قدم گذاشتن در مسیر صلح و دوستی است.

سیدمحمد علی افشانی در مراسم تجدید میثاق با امام راحل (ره) گفت: امروز در محضر حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی برای تجدید بیعت با آرمان‌های امام گرد هم آمده‌ایم؛ امامی که بدون هیچ‌گونه خشونت با وحدت کلمه اتحاد را میان تمام اقشار جامعه ایجاد کرد و مهم‌ترین انقلاب دینی را رقم زد. امام خمینی(ره) استقلال و آزادی را به کمک مردم آگاه برای این سرزمین رقم زد؛ امامی که هم به خداوند و هم به مردم اتکا داشت. باید به‌عنوان خدمتگزاران مردم منش امام خمینی(ره) را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم. امام ویژگی‌های شاخص بسیاری داشت که باید از آنها درس بگیریم و در حوزه ماموریت سازمانی به‌کار ببندیم. افشانی با اشاره به‌خصوصیات امام خمینی (ره) ادامه داد: امام از هیچ تهدیدی نمی‌هراسید و آرامش، اطمینان و اعتماد به نفس مثال‌زدنی ایشان به ما این درس را می‌دهد که با تکیه بر خداوند و مردم از هیچ‌چیز نهراسیم. امام هم باور عمیق به مردم و هم پیوند عمیقی با مردم داشتند و به رئیس دولت خود می‌فرمودند ما پشت مردم هستیم و مردم در پیش روی ما قرار دارند. ایشان مردم را ولی‌نعمت می‌دانستند و تأکید فراوان به توجه به مستضعفان، طبقات محروم، رنج‌دیدگان و رنج‌کشیدگان داشتند.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه با پیروی از امام می‌توانیم با رعایت قانون به اقشار جامعه به‌ویژه طبقات محروم خدمت کنیم، گفت: در همین شهر شاهد اختلاف طبقاتی بین مردم هستیم که دردآور است و باید برای کاهش این دوگانگی زیستی تلاش کنیم و در مسیری که امام به ما آموخته است، قدم برداریم. من در برنامه‌ام از این موضوع به‌عنوان تبعیض مثبت یاد کرده‌ام که همان توجه به محرومان برای کاهش فاصله طبقاتی در بین مردم پایتخت است. افشانی گفت: آسیب‌های اجتماعی و بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و از مهم‌ترین وظایف ما در شهر محسوب می‌شود. او توضیح داد: اگر ما صادقانه به مردم خدمت کنیم، مردم هم به ما اعتماد کرده و برای حل مشکلات مشارکت می‌کنند و این موضوع باعث ارتقای کیفیت زندگی مردم و به‌دنبال آن رضایتمندی آنها خواهد شد.  امروز در این شرایط دشوار، بزرگ‌ترین توطئه بین‌المللی علیه نظام در حال انجام است که با پیروی از امام و پشت سر رهبری قرار گرفتن، وحدت و تلاش برای رضایتمندی مردم می‌توانیم از این مرحله نیز سرافراز بیرون بیاییم.  او استحکام انقلاب و ماندگاری نام امام را در گرو وحدت و انسجام ملی میسر دانست و گفت: پرهیز از نفرت، کینه، خشونت و قدم‌گذاشتن در مسیر رافت، صلح و دوستی موجب استحکام انقلاب می‌شود.  از خدا می‌خواهم توفیق پاسداشت خون شهیدانی که انقلاب را رقم زده‌اند، فرزندان امام(ره) و بالاخص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را در این ‌ماه پرفیض و رحمت به ما بدهد تا بتوانیم به‌گونه‌ای عمل کنیم که موجب حفظ و بالندگی انقلاب باشیم تا جامعه در آسایش، آرامش و مردم در وضعیت مطلوب‌تری زندگی کنند.




   محسن هاشمی: با وحدت از مشکلات عبور می‌کنیم

محسن هاشمی در حاشیه مراسم تجدید میثاق مدیران شهرداری تهران با آرمان‌های امام(ره) طی سخنانی گفت: پس از استعفای شهردار سابق، اعضای شورای شهر تهران در کوتاه‌ترین زمان شایسته‌ترین فرد را برای مدیریت شهری انتخاب کردند. دوران مدیریت شهردار جدید تهران بلندمدت است و اعضای شورای شهر تهران در مسیر موفقیت مدیریت شهری تهران و برنامه‌های شهردار کمک کرده و از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد. رئیس شورای اسلامی شهر تهران سپس به تشریح برنامه‌های شهردار جدید تهران پرداخت و گفت: انجام طرح‌های عمرانی، توجه به حمل‌ونقل عمومی، آلودگی هوا، احیای بافت فرسوده و توجه به معضلات اجتماعی و از همه مهم‌تر جلب رضایت مردم باید مورد توجه شهردار جدید تهران قرار گیرد. هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع فعلی کشور اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان با تمام توان در حال ضربه‌زدن به کشور هستند و جامعه در اثر دشمنی و تحریم‌های ظالمانه دشمنان نظام دچار بحران‌هایی شده که ازجمله آن آسیب‌های اجتماعی امروز جامعه ازجمله کودکان کار، کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر است، این بحران‌ها مانند اوایل انقلاب اما نرم و فرسایشی است. تنها راه‌حل مشکلات امروز جامعه با درایت رهبر معظم انقلاب در وحدت‌بخشی بین مردم، احزاب و گروه‌های سیاسی حاصل می‌شود، باید با وحدت و انسجام و حرکت پشت سر رهبر معظم انقلاب مانند اوایل انقلاب که پشت سر امام(ره) حرکت کردیم، بر مشکلات فائق آییم.



   سیدحسن خمینی: دلتان را با خدا صاف کنید

یادگار امام راحل(ره) با اشاره به اینکه باید بدانیم مسئولیت امانت است، گفت: پس برای کسانی که شما را انتخاب کرده‌اند، کار کنید. حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در مراسم تجدید میثاق شهردار تهران و اعضای شورای شهر با امام راحل(ره) گفت: شهردار تهران در هر جا که حضور داشتند، منشأ خیر و برکت بودند و ان‌شاءالله شهرداری تهران هم در این دوره از زحمات ایشان بهره‌مند شود. یادگار امام (ره) با تأکید بر اینکه مسئولان باید امانتدار باشند، عنوان کرد: نخستین بخش مسئولیت این است که مدیران شرایط پیرامونی خود را درک کنند چون در غیراین صورت در برخی موارد سبب بدتر شدن شرایط موجود خواهند شد. باید جامعه و محیط کار را بهتر بشناسیم، چراکه این موضوع جزو مسئولیت شورا و شهرداری است. از سوی دیگر باید در کارها علم و دانش مورد توجه قرار گیرد، به‌طوری که گاهی اوقات بدون مطالعه، کاری آغاز می‌شود و بعدا تلاش می‌کنند تا آنچه را که انجام شده به صفر برسانند. این در حالی است که با مطالعه موضوعات، دیگر لازم نیست هزینه‌های سنگین‌تری پرداخت کنیم. سیدحسن خمینی با بیان اینکه راه‌حل را باید بشناسیم و تلاش کنیم راه درمان را بیابیم، گفت: باید کار کرد و تلاش کنیم نفس کارکردن تبدیل به یک ارزش شود. باید بدانیم مسئولیت امانت است، پس از این فرصت استفاده کرده و برای کسانی که شما را انتخاب کرده‌اند، کار کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های مسئولیت‌پذیری، دلسوزی است. اگر فرد دلسوز باشد، کار را به بهترین نحو انجام می‌دهد. دلتان را با خدا صاف کنید؛ امام دلش را با خدا صاف کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید