• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
سه شنبه 8 خرداد 1397
کد مطلب : 18225
+
-

دردسرهای یک مصاحبه صادقانه

دردسرهای یک مصاحبه صادقانه

گفت‌وگوی سامان؛ ترجمه نابسامان
از قول قدوس نوشته بودند اگر زمان به عقب برگردد به‌جای ایران، سوئد را انتخاب می‌کند
سامان قدوس در جریان اردوی تیم‌ملی در ترکیه مصاحبه‌ای با یک پادکست سوئدی انجام داد که بازتاب‌های آن در ایران کمی برای او دردسرساز شد. دردسری که البته با بیانیه مسئولان تیم‌ملی تا حدود زیادی ختم به خیر شد. در این مصاحبه که با اولوف لاوند، خبرنگار فوتبالس‌کانالن سوئد انجام شده بود از قول سامان قدوس جمله‌ای نقل شد با این مضمون که اگر یک‌بار دیگر به گذشته برگردد به‌جای بازی در تیم‌ملی ایران تیم‌ملی سوئد را انتخاب خواهد کرد. این مصاحبه واکنش‌هایی را در ایران برانگیخت و باعث تعجب علاقه‌مندان فوتبال شد. اما ساعاتی بعد گروه رسانه‌ای تیم‌ملی ترجمه این مصاحبه را غیردقیق خواند و با استناد به یک ترجمه دیگر شبهات پیش‌آمده را رفع کرد. ظاهرا مصاحبه سامان قدوس ابتدا از زبان سوئدی به انگلیسی و سپس به فارسی ترجمه شده و همین موضوع باعث شده بخشی از کلمات به کار رفته در متن فارسی گفت‌وگو چندان دقیق نباشند.
  قدوس: از سوئدی‌ها خبری نشد
ستاره دوملیتی فوتبال ایران در این گفت‌وگو از رفتار عجیب و بی‌توجهی سوئدی‌ها گفته که تا قبل از پیوستن او به تیم‌ملی ایران تماس‌های جدی و نتیجه‌بخشی با او نداشته‌اند. او گفته اگر سوئدی‌ها زودتر با او تماس می‌گرفتند ممکن بود به تیم‌ملی این کشور بپیوندد اما سوئدی‌ها تازه بعد از بازی کردن سامان در تیم‌ملی ایران به‌دنبال جلب رضایت او افتاده‌اند. قدوس به صراحت اعلام کرده از حضور در تیم‌ملی ایران بسیار راضی است، اگرچه ممکن بود اگر سوئدی‌ها زودتر سراغ او می‌رفتند آن تیم‌ملی را انتخاب می‌کرد که البته این مساله به هیچ‌وجه قابل سرزنش نیست. چراکه قدوس تصمیم خود را در انتخاب تیم‌ملی ایران گرفته و با این مصاحبه صرفا قصد داشته به غیرحرفه‌ای بودن مذاکره در فدراسیون سوئد اعتراض کند. او می‌گوید: «قبل از آمدن به تیم‌ملی ایران سوئدی‌ها به من گفتند که از حضورم در تیم‌ملی سوئد خوشحال می‌شوند و در تماس خواهیم بود، اما در واقع هیچ خبری نشد. من خیلی خوشحالم و خیلی راضی‌ام از تصمیمی که در انتخاب تیم‌ملی ایران گرفتم اما حرفم این است که یک چنین موقعیتی دیگر نباید اتفاق بیفتد و این مساله باید حل بشود.» قدوس در بخش دیگری از این مصاحبه می‌گوید: «وقتی ایران را انتخاب کردم صفحه اینستاگرامم از سوی ایرانیان بمباران شد که مرا یک قهرمان می‌دانستند، زیرا این کشور را برابر سوئد انتخاب کرده بودم. از سوی دیگر سوئدی‌ها نیز به من گفتند خیانتکار و بازیکنی اجاره‌ای هستم و باید سوئد را ترک کنم. این برای من مشکلی نبود؛ در سوئد پرشور‌های بسیاری هستند که می‌خواهند نظرشان را روشن بیان کنند.»
  بیانیه تیم‌ملی؛ این جمله صحیح نیست
بخش رسانه‌ای تیم‌ملی ایران در توضیحی بر مصاحبه سامان قدوس بیانیه‌ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده است: «در فاصله 17روز تا جام‌جهانی و در روز بازی ایران برابر ترکیه، ترجمه‌ای غیردقیق از مصاحبه سامان قدوس با یکی از رسانه‌های سوئدی صورت گرفته است. او در این گفت‌وگو به‌صورت شفاف اعلام کرده قدم اول از طرف ایران برداشته شده بود و اگر سوئد زودتر اقدام کرده بود، داستان می‌توانست متفاوت باشد. بنابراین استفاده از جملاتی نظیر اینکه «اگر زمان به عقب برمی‌گشت ایران را انتخاب نمی‌کردم» صحیح نیست و قدوس از چنین جمله‌ای استفاده نکرده است. بازیکن تیم‌ملی بارها در مصاحبه‌های خود به حضور در تیم‌ملی ایران و پوشیدن پیراهن مقدس تیم‌ملی افتخار کرده است.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید