• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 7 خرداد 1397
کد مطلب : 18080
+
-

در استقلال فقط می‌گویند فردا ... پس‌فردا... ان‌شاءالله

باشگاه استقلال آخرین تلاش‌هایش را برای تمدید قرارداد مامه تیام به کار گرفته ولی به‌نظر می‌رسد نمی‌توان به ماندن این مهاجم در جمع آبی‌پوشان امیدوار بود. روز گذشته پندار توفیقی معاون باشگاه استقلال در مصاحبه با رادیو ایران گفت: «روز شنبه یک ساعت تلفنی با تیام صحبت کردم و او گفت مشکل من، پول نیست. تیام بهانه جدید آورد و گرفتاری‌هایی دیگر مثل مشکل خانواده و دعوت به تیم‌ملی سنگال را مطرح کرد. به تیام گفتم که اگر قرار به رفتن به تیم‌ملی باشد، از استقلال است که می‌توانی به تیم‌ملی بروی. سرمربی سنگال در استقلال می‌تواند تو را ببیند. اما تیام گفت که پیشنهاداتی از تیم‌های عربی و ترکیه‌ای دارد و خانواده‌اش راضی نیست که به ایران برگردد.»
مهاجم سنگالی برای دریافت مبلغ بالاتر نسبت به فصل قبل منتظر پیشنهاد مسئولان استقلال بود اما اینکه چطور تا همین یک ماه پیش به هواداران استقلال عنوان شده این بازیکن یک سال دیگر قرارداد دارد خودش سوال ایجاد می‌کند. چرا باشگاه استقلال فصل گذشته با بازیکنان به شکلی قرارداد بسته که همه آنها خیلی راحت می‌توانند با پرداخت مبلغی از این تیم جدا شوند، آن‌هم بازیکنانی که همه تاثیر گذار هستند و حتی این باشگاه می‌توانست با عقد قرارداد حرفه‌ای از انتقال آنها به تیم‌های اروپایی سود کلانی ببرد. نمونه دیگر امید نورافکن است که در استقلال رشد کرد اما در 23سالگی با پرداخت مبلغی بسیار جزئی از استقلال جدا شد. از طرف دیگر مجید حسینی دیگر مدافع آینده دار فوتبال ایران هم بازیکنی است که این روزها شایعه جدایی‌اش از استقلال شنیده می‌شود و او هم بندی در قرارداد دارد که می‌تواند از جمع آبی‌پوشان جدا شود. به اینها فرشید اسماعیلی را هم اضافه کنید که مدعی شده با پرداخت 200 هزار دلار می‌تواند از استقلال رضایتنامه بگیرد. آیا این نوع قرارداد بستن برای باشگاه بزرگی مثل استقلال مناسب است؟
این نوع مذاکرات با تیام و عقد قراردادهای نصفه و نیمه که خروجی‌اش جدایی بازیکنانی است که تبدیل به ستاره می‌شوند، یادآور اتفاقات فصل گذشته است که کاوه رضایی در حال مذاکره با استقلال بود و پندار توفیقی با بیان اینکه کاوه رضایی بازیکن اروپا ندیده ای است باعث جدایی این بازیکن از جمع آبی‌پوشان شد. نمونه رفتارهای عجیب مسئولان استقلال مصاحبه دیروز توفیقی با رادیو است که تیام را به بهانه آوردن متهم کرده است در حالی که معاون باشگاه استقلال باید به‌جای خراب کردن تیام به این سوال پاسخ بدهد که چرا با این بازیکن خوب به این شکل قرارداد بسته و چرا یک ماه پیش عنوان کرده تیام با استقلال یک سال قرارداد دارد.
    تیام: بخواهم بمانم باید بعضی چیزها تغییر کند
مامه تیام که از زمان حضور در استقلال رابطه خوبی با هواداران استقلال داشته، دیروز در پستی اینستاگرامی پرده از دلخوری‌اش از بعضی مدیران باشگاه برداشت. تیام در این‌باره نوشت: «امیدوارم شرایطی مهیا شود که بتوانم باز هم کنارتان باشم و باهم ستاره سوم را به‌دست بیاوریم؛ اما یک سری مسائل و شرایط هم در قبال من بایستی تغییر کند. از مسئولان محترم باشگاه درخواست دارم که باید سعی کنند شرایط روانی حاکم بر محیط باشگاه روند صعودی داشته باشد، چون این بسیار مهم است که بازیکن در شرایط روانی مطلوبی وارد میدان شود که این موضوع برای من در بازی آخر علنا وجود نداشت.» 
او در پایان پرده از رازی مهم در‌مورد بازی برگشت برابر ذوب‌آهن در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برداشت: «چند تن از دوستان، قبل از بازی مهم ذوب‌آهن در هتل به من گفتند به علت مالیاتی که من پرداخت کرده بودم ولی باشگاه نداده بوده؛ نمی‌توانم کشور را ترک کنم، اینکار اصلا حرفه‌ای نیست و اگر حضور و حمایت یکی از هم تیم‌ های عزیزم در آن بازی نبود من به هیچ عنوان شرایط روحی گلزنی را پیدا نمی‌کردم.»
او با انتقاد از نحوره پرداخت دستمزدش نوشت: «در‌مورد نحوه پرداخت حقوق من همیشه تاخیر وجود داشته و چیزی که همیشه به من گفتند این بوده که، فردا، پس فردا، ان‌شاءالله،...من فکر می‌کنم این برخوردها حرفه‌ای نیست. همیشه سعی کردم که تمامی حرف‌هایم را شخصا با شما در میان بگذارم و دیگر دلیلی نمی‌بینم که مطالبی تحت عنوان مصاحبه با من بدون اطلاع من پخش شود. امیدوارم که شرایطی فراهم شود که بتوانم کنار شما عزیزان لحظات خوب و پرباری را تجربه کنم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید