• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 7 خرداد 1397
کد مطلب : 18062
+
-

پنج شش گل از اسپانیا و پرتغال بخوریم؟ از این خبرها نیست!

پنج شش گل از اسپانیا و پرتغال بخوریم؟ از این خبرها نیست!

مجری مراسم افطاری، او را این گونه معرفی می‌کند: «مفتخریم که در جمع ما سلطان سلطان‌ها هم حضور دارند...» و بعد همه  نگاه‌ها به میزی دوخته می‌شود که علی پروین و رفقایش دورش نشسته‌اند. سلطان هنوز هم مثل سوپراستارها طرفدار دارد. احتمالا بیش از همه همسن و سال‌هایش. حتی بیش از ستاره‌های یکی دو نسل بعد ورزش ایران که اتفاقا چند نفرشان در همین مراسم حضور دارند و به احترام او یا شاید هم برای اینکه بهتر دیده شوند، سر همان میز نشسته‌اند. وسط جمعیتی که یکی‌یکی به میز او نزدیک می‌شوند و عکس یادگاری می‌گیرند، درخواست مصاحبه می‌دهیم. با خوشرویی جواب می‌دهد. فرصت ما اما فقط به اندازه چند سوال و جواب کوتاه است.
   کی‌روش گفته بعد از جام‌جهانی نمی‌مانم. شما همیشه طرفدار او بوده‌اید. فکر می‌کنید جدایی‌اش از تیم‌ملی چه تاثیری بر فوتبال ایران خواهد گذاشت؟
من که نمی‌دانم چه کار می‌خواهد بکند. اصلا به چه دلیلی می‌خواهد برود؟
   ظاهرا با فدراسیون سر مدت زمان قراردادش به توافق نرسیده.
قبلا هم این حرف‌ها را می‌زده. 
   یعنی فکر می‌کنید ممکن است بماند؟
به نظر من از لحاظ فنی بد نیست.
   شما همیشه طرفدارش بودید ولی الان می‌گویید بد نیست...
الان هم طرفدارشم ولی نباید به حاشیه برود. نباید دخالت کند.
   منظورتان دخالت در چه چیزی است؟
الان این مصاحبه‌ای که درمورد آقای هدایتی کرده...آقای هدایتی یک طرفدار است، تیم پرسپولیس را هم همیشه کمک کرده. کی‌روش ایشان را آورده جزو دلال‌ها. خب اینها همه‌اش حاشیه است.
الان که وقت این حرف‌ها نیست. الان باید تمام فکر و ذکرش درگیر جام‌جهانی باشد، ولی آمده گفته پای دلال‌ها را از تیم‌ملی قطع می‌کنم، یا فلانی دلال است، فلانی دلال نیست...الان وقت این حرف‌هاست؟
   یک سری هم از او انتقاد می‌کنند که اگر واقعا با این مسائل مشکل داشتی چرا قبلا نگفته بودی.
به هر حال الان وقت این داستان‌ها نیست. ان‌شاءالله تیم‌ملی برود جام‌جهانی و نتیجه بگیرد. همه امید مردم به همین جام‌جهانی است. ان‌شاءالله جوری بشود که یک پله بیایند بالاتر.
   شما به نتیجه گرفتن تیم‌ملی در جام‌جهانی خوش‌بین هستید؟
ببین من همیشه این حرف را زده‌ام. متاسفانه الان همه دل‌خوشی ما این شده که فقط برویم جام‌جهانی. فکر این نیستیم که یک مرحله بیاییم بالا. باید تلاش کنیم این اتفاق بیافتد. می‌گویند گروه ما سخت است، فقط گروه ما نیست که، همه گروه‌ها سخت است. هیچ‌کدام آسان نیست. منتهی باید کاری کنیم که حداقل یک بار از گروه‌مان بالا بیاییم. جام‌جهانی 16تیم بود و ما به‌عنوان تنها نماینده آسیا رفتیم تو گروه چهارم شدیم، الان هم جام‌جهانی شده 32تیم باز که نباید چهارم شویم. باید کاری کنیم که یک‌بار این طلسم را بشکنیم و از گروه‌مان صعود کنیم.
   ولی احتمالا آن یک دفعه‌ای که از گروه‌مان باید بیاییم بالا، این دوره نیست. چون واقعا گروه سختی داریم.
ببین من فکر می‌کنم اگر مراکش را نبازیم، باز شانس هست. جلوی اسپانیا و پرتغال تو فکر نکن تیم ایران می‌رود کت بسته بازی می‌کند و پنج تا و شش تا می‌خورد. این خبرها نیست. خیلی گل بخورند یکی دو تا. باز هم من می‌گویم ان‌شا‌ءالله از گروه بیاییم بالا.
   اخبار پرسپولیس را هم که حتما پیگیری می‌کنید. نگران رفتن بازیکن‌های تیم نیستید؟
اگر پنجره پرسپولیس «در نقل‌و‌انتقالات» باز شود، حالا هر کسی دلش خواست برود، هر کسی هم دلش خواست بماند. زوری که نیست.
   در‌مورد محسن مسلمان می‌گویند برانکو او را نمی‌خواهد.
حالا دیگر بالاخره...اگر پنجره‌ش باز بشود، جایگزین می‌کند. تشخیص خود آقای برانکو است که چه کسی به دردش می‌خورد چه کسی نمی‌خورد.
   این پرسپولیس چقدر احتمال دارد فصل بعد هم موفق باشد؟
اگر چهار پنج تا یار خوب بگیرد، من فکر می‌کنم توی آسیا هم می‌تواند بالا بیاید، حتی با این قرعه‌ای که بهش خورده.
   و سوال آخر. استقلال احتمالا تیام را از دست می‌دهد...
رفت؟
   ظاهرا گفته تمدید نمی‌کند.
خیلی خوب بود. خیلی به درد استقلال می‌خورد.

افطار صمیمانه چهره‌های ورزشی با پاکبان‌های مناطق تهران
 یکشنبه شب مراسم افطاری به همت پژمان فزون‌خواه کمیته تمرینات کاربردی فدراسیون ورزش‌های همگانی و با حضور چهره‌های ورزشی و جمعی از زحمت‌کشان شهرداری برگزار شد. در این مراسم تنی چند از نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر، مدیران شهرداری پایتخت و جمعی از پیشکسوتان عرصه ورزش از جمله علی پروین، حسین فرزامی، حمید استیلی، بهزاد داداش‌زاده، آرش میر‌اسماعیلی، امیرحسین منظمی و... حاضر بودند. در این مراسم صمیمانه که پاکبان‌های زحمتکش مناطق مختلف هم حضور داشتند، دکتر‌محمد‌جواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر در سخنانی حضور صمیمانه و بی‌واسطه در جمع پاکبان‌ها خدمتگزاران شهری را برای لمس مشکلات آنها مفید دانست و ابراز امیدواری کرد که نشست‌های اینچنین تداوم داشته باشد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید