• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 30 آذر 1396
کد مطلب : 1796
+
-

دستگیری 783 مجرم در عملیات رعد6

انتظامی
دستگیری 783 مجرم در عملیات رعد6

 مأموران پلیس پایتخت در ششمین مرحله از عملیات موسوم به رعد، 783مجرم را دستگیر کردند. به گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت گفت: عملیات رعد 6، از نیمه‌شب جمعه در تهران آغاز شد و در جریان آن 487 سارق و مالخر که درصد قابل توجه آن سابقه‌دار هستند دستگیر شدند و 12باند سرقت منهدم شد. به گفته رئیس پلیس پایتخت، در این طرح 119دستگاه خودروی مسروقه، 83دستگاه موتورسیکلت و 103دوچرخه مسروقه کشف و ضبط شده است‎.‎ سردار رحیمی گفت: ارزش اموال مسروقه مکشوفه در این طرح بیش از 8میلیارد تومان برآورد شده است. همچنین در این عملیات، 12قبضه سلاح گرم از متهمان کشف شد. در جریان این عملیات، مأموران علاوه بر سارقان و مالخران 296خرده‌فروش مواد مخدر را نیز دستگیر کردند. ‎

دستگیری ۹ اسیدپاش سردار رحیمی پس از شرح جزئیات عملیات رعد 6، به چند مورد اسیدپاشی به روی خودروها در تهران اشاره کرد و گفت: در این خصوص ۹ اوباش در منطقه خاک‌سفید دستگیر شدند. ‎ وی با بیان اینکه به هیچ عنوان موضوع فراگیر و سازمان‌یافته‌ای وجود نداشته، ادامه داد: یکی دو مورد نیز در نقاط شهر اسیدپاشی رخ داده بود که بلافاصله پلیس با آنها برخورد کرد و تمامی آنها دستگیر شدند‎.‎ رئیس پلیس پایتخت انگیزه این اقدامات را تماما شخصی و در پی نزاع و اختلافات فردی عنوان کرد و گفت: اینطور نبوده که این افراد با هدف خاصی اقدام به اسیدپاشی روی خودروها کرده باشند و خبرهایی که در فضای مجازی منتشر شده، به هیچ عنوان صحیح نیست و شایعه است.

کارگاه ساخت تنباکوی تقلبی ماموران در جریان این طرح اعضای یک باند که 2زن و یک مرد بودند و با اجاره‌کردن زیرزمینی اقدام به ساخت تنباکوی تقلبی می‌کردند را دستگیر کردند. این گروه تنباکوها را داخل ظرفی که مارک شرکت معتبری داشت، می‌ریختند و در بازار می‌فروختند. مأموران کلانتری 114غیاثی وقتی وارد مخفیگاه این باند شدند، بیش از 1500کیلو به ارزش 150میلیون تومان انواع توتون و موادی که برای ساخت توتون به‌کار می‌بردند را کشف و ضبط کردند.

اجاره انباری برای نگهداری اموال مسروقه در میان متهمانی که در ششمین مرحله از عملیات رعد دستگیر شده‌اند، مرد میانسالی بود که انبار ضایعات خود در جنوب تهران را به سارقان اجاره می‌داد. او که توسط مأموران کلانتری 170کهریزک دستگیر شده، دیروز پس از انتقال به محوطه پلیس پیشگیری تهران به همشهری گفت: سارقان انبار را اجاره می‌کردند و پولش را می‌دادند اما باور کنید من نمی‌دانستم سارق هستند و این وسایل سرقتی است. معمولا تعداد زیادی ضبط و باند و لوازم داخل خودرو را داخل کارتن می‌گذاشتند و به انبار می‌آوردند و بعد در فرصتی مناسب و پیدا کردن مشتری، لوازم را از انبار می‌بردند و بابت هر شب کرایه‌اش را به من می‌پرداختند.

سرقت برای رفتن مهمانی قسمتی از حیاط پلیس پیشگیری پر است از خودروهای مسروقه. می‌گویند مردی جوان و سابقه‌دار به اتهام سرقت خودروها بازداشت شده است اما خودش می‌گوید که فقط یک ماشین دزدیده آن هم به‌خاطر اینکه قصد داشته با همسرش به مهمانی برود. مرد سارق به همشهری می‌گوید: من به‌تازگی از زندان آزاد شده‌ام اما چون پیش از این به جرم سرقت زندانی شده بودم، دیگر کارنامه‌ام سیاه شده و حالا هرچه سرقت خودرو می‌شود می‌افتد گردن من، درحالی‌که من بعد از آزادی از زندان، ‌فقط یک پراید سرقت کردم آن هم به‌خاطر اینکه همسرم اصرار داشت شب به مهمانی برویم و می‌خواست جلوی دوستانش خودی نشان دهد و بگوید ما هم ماشین داریم. برای همین مجبور شدم سرقت کنم آن هم فقط یک خودرو نه این همه ماشین که اینجا دورتا‌دور حیاط چیده‌اند و می‌گویند تو همه اینها را سرقت کرده‌ای.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :