• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 7 خرداد 1397
کد مطلب : 17946
+
-

پیکر ناصر ملک‌مطیعی بر دوش مردم تشییع شد

انتقاد پرستویی از برخورد دوگانه صدا و سیما

سینما
پیکر ناصر ملک‌مطیعی بر دوش مردم تشییع شد


مراسم تشییع پیکر ناصر ملک‌مطیعی از مقابل ساختمان شماره ۲ خانه سینما دیروز با حضور چهره‌های سرشناس و تعداد زیادی از دوستداران این بازیگر پیشکسوت برگزار شد.
به گزارش همشهری، در این مراسم تشییع بسیاری از چهره‌های نام‌آشنای سینمای ایران حضور داشتند، ازجمله مسعود کیمیایی، فرامرز قریبیان، سعید راد، فریدون جیرانی، منوچهر شاهسواری، علی دهکردی، فاطمه معتمدآریا، محسن امیریوسفی، سالار عقیلی، عزیز ساعتی، میترا محاسنی، همایون اسعدیان، محمد متوسلانی، پریناز ایزدیار، مهناز افشار، بهزاد فراهانی، محسن امیریوسفی و.....

پرویز پرستویی، بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون یکی از سخنرانان این مراسم بود. او در انتقاد از رفتار صدا و سیما با ملک‌مطیعی گفت:‌ «صداوسیما که از پول بیت‌المال تأمین می‌شود باید منصفانه‌تر رفتار کند. چرا پس از سال‌ها از ناصر ملک‌مطیعی خواستید به تلویزیون بیاید و اینگونه با او رفتار کردید؟ در ساعات گذشته صداوسیما یادش افتاده از ناصرخان بگوید، درست پس از مرگش. »

او ادامه داد: «به خدا قسم هنرمندان نه اختلاس کردند و نه خلاف. ما سینماگران که نفس به نفس مردم زنده‌ایم، خوب می‌دانیم که مِهر مردم چه می‌کند. چرا باید صداوسیما زمانی از ناصر ملک‌مطیعی یاد کند که به دیار باقی شتافته است؟‌»

پرستویی از مهران مدیری هم گلایه کرد: «آقای مهران مدیری در برنامه خودشان از مهمانان می‌پرسند عاشق شده‌اید یا نه؟ سؤال من از او این است که آیا می‌دانست ناصر ملک‌مطیعی به‌دلیل عشقی که به مردم داشت به برنامه او رفته بود؟ چرا برنامه او پخش نشد؟ چرا از ملک‌مطیعی دفاع نکردید؟

مگر آقای ملک‌مطیعی برای آمدن به صداوسیما التماس کرده بود؟ اینکه برخی مدیران می‌گویند از بالا به ما دستور داده‌اند یعنی چه؟ »

او در پایان خطاب به اهالی سینما گفت: «ما نباید یاران خود را از دست بدهیم.بیایید قدر پیشکسوتان خود را بدانیم.»  و ادامه داد:« اگر دیشب امکان داشت که تصویر نا‌صر ملک مطیعی را از تلویزیون پخش کنند در همه این سال‌ها هم می‌شد که تصویر او پخش شود.»



مسعودکیمیایی و درودی که برمردم فرستاد

صحبت‌های پرویز پرستویی با تشویق مردم روبه‌رو شد و پس از او مسعود کیمیایی روی صحنه آمد که فیلم «قیصر» را با بازی ملک‌مطیعی کارگردانی کرده‌ است. کیمیایی گفت: «درحالی‌که ناخوشم باید می‌آمدم تا با ملک‌مطیعی وداع کنم. درود بر شما مردم که بلندپروازانه هنرمندان خود را تشویق می‌کنید. باید به امثال ناصر ملک‌مطیعی تعظیم کرد.»

او در ادامه به تحسین پرستویی پرداخت: «پرستویی بی‌پروا حرف می‌زند. درود بر کسی که نمی‌ترسد. ترس دشمن جسارت است.»



متوسلانی: فقدان ملک‌مطیعی برای ما دردآور است و برای برخی باعث تأسف

محمد متوسلانی از بازیگران و کارگردانان قدیمی سینمای ایران نیز در این مراسم حاضر بود و درباره ملک‌مطیعی صحبت کرد. او گفت: «صحبت درباره ملک‌مطیعی زمان زیادی می‌خواهد و جایش اینجا نیست، فقط متأسفم که دوستی عزیز و هنرمندی را از دست دادیم که می‌توانست برای سینمای ایران بسیار مفید باشد. فقدان ناصر ملک‌مطیعی اگر برای ما دردآور است برای آنهایی که نگذاشتند تصویرش پخش شود، باعث تأسف است».



گلایه‌های فرزند ملک‌مطیعی از صدا و سیما

 در این مراسم امیرعلی، پسر ناصر ملک‌مطیعی درباره آرزویی صحبت کرد که با فیلم «نقش نگار» به تحقق رسید. او گفت:‌ «آرزو داشتم یک‌بار پدرم را روی پرده سینما ببینم. آقای عطشانی بازی در فیلم «نقش نگار» را پیشنهاد داد و من می‌خواستم به آرزویم برسم. در دورانی که فیلم مجوز نمایش نگرفت پرویز پرستویی بسیار کمک کرد و مردانه پشت پدرم ایستاد.

حجت‌الله ایوبی هم بسیار به ما کمک کرد و من به آرزویم رسیدم. یک‌بار پدرم را بردم و عکسش را بر سردر سینما نشانش دادم و او از شادی بغض کرد.»

انتقاد از صداوسیما بخش دیگری از صحبت‌های فرزند ناصر ملک‌مطیعی بود. او در این‌باره گفت: «وقتی پدرم زنده بود، صداوسیما نگذاشت تصویرش پخش شود، حال سؤال من این است که چرا تصویرش را همراه با خبر مرگ او در شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌کنند؟ چرا تصویر یک هنرمند پس از مرگش از تلویزیون پخش می‌شود، اما در زمان حیات درحالی‌که دوست دارد تصویرش پخش شود، این اتفاق نمی‌افتد؟»

در پایان این بخش از مراسم حجت‌الاسلام آهنگران نماز را بر پیکر ملک‌مطیعی خواند و در ادامه پیکر این بازیگر با حضور پرشور مردم راهی قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید