• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 6 خرداد 1397
کد مطلب : 17866
+
-

1/000/000$

تیتر یک
1/000/000$

 امیرحسین اعظمی|سیدرضا افتخاری و پندار توفیقی، مدیرعامل و معاون ورزشی باشگاه استقلال روز جمعه جلسه‌ای با نماینده مامه تیام در ترکیه برگزار کردند تا بر سر تمدید قرارداد با این بازیکن به توافق برسند. تیام در اواسط فصل گذشته با استقلال قرارداد یک سال و نیمه امضا کرد اما این بازیکن برای این فصل می‌تواند در ازای پرداخت 200 هزار دلار به‌عنوان رضایت‌نامه از این تیم جدا شود. نخستین موضوعی که از جلسات مدیران استقلال با مدیربرنامه‌های مامه تیام قابل تامل است، عدم حضور این بازیکن و بی‌میل بودن او برای مذاکره با مدیران استقلال است. توفیقی اما در این زمینه می‌گوید: «با وجود هماهنگی قبلی، تیام در ترکیه حضور نداشت و مذاکرات را به مدیربرنامه‌های خود محول کرد.» شاید همین مساله، نشان می‌دهد که مهاجم سنگالی تمایلی به مذاکره نداشته و اگر قصد داشت جدی‌تر به استقلال فکر کند، ترجیح می‌داد در جلسه شرکت کند.
روز گذشته اما مدیر برنامه‌های تیام اعلام کرد که در پیشنهادی که باشگاه استقلال به تیام ارائه کرده است مبلغ 60هزار دلار به قرارداد سال دوم او اضافه کرده است و به او اعلام کرده اگر استقلال بتواند قهرمان آسیا، لیگ‌برتر و جام‌حذفی بشود و او بتواند آقای گل لیگ‌برتر بشود قرارداد این بازیکن تا یک میلیون و 50 هزار دلار افزایش پیدا می کند. اما این موضوع مورد قبول تیام قرار نگرفته است و این بازیکن اعلام کرده است که در صورتی که باشگاه استقلال به‌صورت خالص یک میلیون دلار به او پرداخت کند، این بازیکن در جمع آبی‌ها ماندنی خواهد شد. ایجنت رسمی تیام به ورزش سه گفته است: «پیشنهاد خوبی به تیام ارائه نشده است. پیشنهاد آنها قرارداد سال پیش است به اضافه 60 هزار دلار ولی با آپشن‌هایی که در آن در نظر گرفته شده است به یک میلیون و  50 هزار دلار می‌رسد. در پیشنهاد باشگاه استقلال آمده که اگر تیام آقای گل، قهرمان لیگ، جام‌حذفی و لیگ قهرمانان آسیا شود این رقم پرداخت خواهد شد. با این حال اولویت تیام استقلال است و حاضر است از پیشنهاد الکویت که 3برابر استقلال است بگذرد و با یک میلیون دلار در استقلال بماند.»
مدیران استقلال بارها گفته بودند که قرارداد تیام یک سال و نیمه است و در صورتی که پیشنهاد مالی به او برسد، با پرداخت 200 هزار دلار می‌تواند از استقلال جدا شود. در صورتی که مدیران باشگاه شب گذشته اعتراف کردند که تیام اصرار داشته قرارداد او 6ماهه بسته شده و تابستان هم جدا شود. اکنون این سوال پیش می‌آید که چرا مدیران باشگاه با هواداران خود صادق نبودند؟ آیا ماجرای جدایی فصل گذشته کاوه رضایی برای آنها درس عبرتی نشد تا زیر سوال نروند؟ آیا بهتر نبود همان ابتدا، صادقانه موضوع را مطرح می‌کردند تا امروز مجبور نشوند بگویند که تیام 6ماه بدون تیم بود و در تیم استقلال دوباره اوج گرفت؟ به‌نظر می‌رسد با شرایط فعلی قیمت ارز در کشور، استقلال کار بسیار سختی برای حفظ تیام دارد و شاید این بازیکن را از دست بدهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید