• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 30 آذر 1396
کد مطلب : 1786
+
-

خبرهای کوتاه اقتصاد

   ورود قاچاق از مبادی رسمی علی بعیدی مفردنیا، معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک با اعلام اینکه تخلف گمرکی داریم، گفت: طبق برآوردها از مبادی رسمی قاچاق کالا و ارز، کمتر از ۷۰۰ میلیون دلار کالا قاچاق شده است و در مجموع اظهارنظری درباره کانتینرهای قاچاق وجود ندارد. (تسنیم)

   رشد 3/5 درصدی بنگاه‌های صنعتی پیمان قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به رشد اقتصادی 4.5درصدی کارگاه‌های بزرگ صنعتی در بهار امسال اعلام کرد، براساس محاسبات بانک مرکزی این نرخ در فصل تابستان 5.3درصد بوده که بیانگرتحقق خروج از رکود با تکیه بر رشد صنعتی در نیمه نخست امسال است. (فارس)

   تغییر اینترنت مشترکان مخابرات داوود زارعیان، معاون امور مشتریان مخابرات ایران از تغییر سرویس ۱۵۰ هزار مشترک اینترنت مخابرات پس از اجرای تعرفه‌های جدید خبر داد و گفت: مشترکانی که اعتبار سرویس آنها به پایان رسیده یا متقاضیان جدید باید با تعرفه‌های کنونی اینترنت دریافت کنند که 95درصد مشترکانی قبلی این کار را انجام داده‌اند. (فارس)

   سبک‌سازی‌ ساختمان و مقابله با زلزله برزو افقهی، کارشناس حوزه ساختمان گفت: سبک‌سازی‌ ساختمان‌ها بهترین روش برای مقابله با سوانح ازجمله آتش‌سوزی و زمین‌لرزه است و باید با به‌کار بردن مصالح نوین مانند اندود گچی پاششی محافظ در برابر حریق، مقاومت ساختمان‌ها در مقابل اینگونه سوانح را افزایش دهیم. (مهر)

   انتقاد از گرانفروشی به روس‌ها مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی با انتقاد از رفتار برخی تجار ایرانی گفت: روس‌ها برای افزایش تجارت به ایران آمدند ولی به‌دلیل گرانفروشی ایرانی‌ها به روس‌ها آنها رغبت نکردند. کریدور سبز را روس‌ها به ما دادند ولی ما از آن استفاده نکردیم و تاکنون از این موضوع فقط یک شرکت استفاده کرده است. (ایسنا)

 

این خبر را به اشتراک بگذارید