• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 30 آذر 1396
کد مطلب : 1774
+
-

تماس یک شهروند و پیگیری همشهری

فعالیت خودروهای آلاینده در کارگاه مترو متوقف شد

پیگیری
فعالیت خودروهای آلاینده در کارگاه مترو متوقف شد

 یکی از شهروندان دیروز در تماس با تحریریه همشهری بابت فعالیت خودروهای دیزلی آلاینده و دودزا در کارگاه متروی تهران واقع در بلوار پاک‌نژاد شهرک غرب ابراز گلایه کرد. این شهروند گفت: «ساخت و ساز برای مردم در روزهای آلودگی ممنوع است ولی خود شهرداری 42 ساعته با این خودروها در حال آلوده کردن شهر است. شهرداری اعلام کرده این نوع تخلفات را در روزهای آلوده به 731 اعلام کنید.

به 731 زنگ زدم، گفت به ما ربطی ندارد. با سامانه 8881 تماس گرفتم که روی پیامگیر بود. امیدوارم این موضوع را پیگیری کنید از یک مسئول تا حداقل به شما پاسخ بدهند.» باتوجه به پیگیری‌های همشهری و براساس اطلاعات دریافتی از یک منبع آگاه در سازمان بازرسی شهرداری تهران مشخص شد پس از بررسی این مورد، اخطار لازم خطاب به مجری خط مربوطه در کارگاه صادر شده است. در این اخطار آمده است که خودروهای دودزای کارگاه مترو تا اطلاع ثانوی که مربوط به رفع آلودگی هوا از شهر است فعالیت خود را متوقف کنند. این در حالی است که قرار نیست برای افتتاح یک خط مترو یا پروژه عمرانی مسائل زیست‌محیطی نادیده گرفته شوند. شهردار تهران نیز پیش از این از شهروندان خواسته بود تا آلایندگی صورت گرفته در کارگاه‌های ساختمانی را به سامانه 8881 اعلام کرده و مورد تخلف را اعلام کنند.

شهروندان همچنین می‌توانند اگر اتوبوسی با آلایندگی بالا را در سطح شهر مشاهده کردند با این سامانه تماس گرفته و مشخصات اتوبوس آلاینده را اعلام کنند. براساس پیگیری همشهری مشخص شده که از حدود 2هفته قبل نیز در سامانه 731 آیتمی با عنوان مسائل شهری و محیط‌زیست راه‌اندازی شده است. این اقدام بعد از تأکیدات شهردار تهران درخصوص مباحث زیست‌محیطی انجام شده و آموزش‌های لازم نیز به کارشناسان ثبت خبر، داده شده تا این موضوعات را دریافت و ثبت کنند. شهروندان در این حوزه  هم می‌توانند موضوعات مرتبط با فعالیت‌های شهرداری چون قطع درختان، لاستیک سوزی و آلایندگی در کارگاه‌های ساختمانی سطح شهر را به سامانه 731 اطلاع دهند. این در حالی است که وظیفه برخورد با خودروهای دیزلی آلاینده که در سطح شهر تردد می‌کنند به‌عهده پلیس راهور تهران بزرگ است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید