• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 5 خرداد 1397
کد مطلب : 17721
+
-

9 جدید آبی‌ها از پیکان می‌آید؟!

آقا‌خان با میانگین گلزنی هر 160‌دقیقه جای قربانی را می‌گیرد

استقلالی‌ها پس از توافق با شماره9 تیم‌ملی نوجوانان، به‌جذب شماره9 پیکان هم نزدیک شده‌اند. براساس اخبار رسیده، مرتضی آقا‌خان دومین بازیکنی است که پس از الهیار صیادمنش با آبی‌ها به توافقات ابتدایی دست پیدا کرده و فاصله‌ای تا امضای قرارداد نهایی ندارد. مهم‌تر اینکه شنیده می‌شود این بازیکن به‌شرط پوشیدن پیراهن شماره9 با استقلالی‌ها به توافق رسیده و حتی در تماسی با آرش برهانی از او برای پوشیدن این پیراهن اجازه گرفته است. با این اتفاق به‌نظر می‌رسد جدایی علی قربانی از جمع آبی‌ها قطعی شده، بازیکنی که فصل گذشته پیراهن شماره9 استقلال را برتن داشت اما نتوانست انتظارات را برآورده کند.
    9 پیکان بهتر از 9 استقلال
نزدیک شدن آقا‌خان به استقلال بهانه‌ای شد تا نگاهی دقیق‌تر به کارنامه این بازیکن داشته باشیم. بدنیست بدانید آقا‌خان فوتبالش را از جوانان پرسپولیس آغاز کرده و براساس اطلاعات ثبت شده در ویکی‌پدیا، یک‌سال پیراهن قرمز برتن داشته است. او پس از ترک پرسپولیس راهی تیم‌های استیل‌آذین، مس رفسنجان و پیکان شده و در رده‌های پایه برای این 3‌تیم بازی کرده است. آقا‌خان از فصل سیزدهم بازیکن پیکان در رده بزرگسالان بوده و برای این تیم در لیگ‌برتر و لیگ یک فوتبال بازی کرده است. این مهاجم 25‌ساله، تا همین پارسال پیراهن شماره99 پیکان را برتن داشت اما سال گذشته صاحب پیراهن شماره9 تیم جلالی شد. او فصل پیش به‌دلیل مصدومیت تنها 15‌بازی برای پیکان انجام داد و روی هم رفته 960‌دقیقه برای تیم آقا‌معلم فوتبال بازی کرد. براساس اطلاعات ثبت شده در سایت متریکا، او در 6‌بازی مهاجم نوک پیکانی‌‌ها بود، در 7‌بازی به‌عنوان مهاجم چپ به‌میدان رفت و در دو ‌بازی هم هافبک چپ بود. 
آقا‌خان فصل پیش 6‌گل برای پیکان زد و یک‌گل هم ساخت. این آمار نشان می‌دهد او به‌طور میانگین هر 160‌دقیقه یک‌گل برای پیکان زده و به‌طور میانگین هر 137‌دقیقه یا گل زده و یا گل ساخته است. شاید این آمار برای مهاجمی که به استقلال می‌آید خیلی خوب نباشد اما نباید فراموش کنیم قربانی فصل پیش به‌طور میانگین هر 261‌دقیقه یک‌گل برای استقلال در لیگ زد و به‌طور میانگین هر 174‌دقیقه یا گل زد و یا گل ساخت. بدنیست بدانید آقا‌خان همان بازیکنی است که در آزادی از روی ایستگاهی دروازه پرسپولیس را باز کرد تا قرمز‌ها اولین باخت فصل‌شان را تجربه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید