• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 30 آذر 1396
کد مطلب : 1766
+
-

تاجگردون: حقوق نمایندگان باید 10میلیون تومان باشد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته براساس قانون خدمات مدیریت کشور نماینده مجلس شورای اسلامی در تراز مدیران عالی کشور همسطح با وزیران است و براساس این تراز اگر هیچ کاری هم نکند، حقوقش براساس قانون باید بیش از 10میلیون تومان باشد. اما در حدود 6سال گذشته این حقوق از 5میلیون و 700هزار تومان بیشتر نشده است.

این سخنان غلامرضا تاجگردون مهر تأییدی بر گزارش اخیر روزنامه همشهری درباره حقوق‌های نمایندگان است. روزنامه همشهری در گزارشی نوشته بود حقوق فعلی نمایندگان حدود 5میلیون و 800هزار تومان است و کمیته بودجه‌نویسی مجلس تصمیم دارد با افزایش 70درصدی حقوق نمایندگان،  آن را تا 10میلیون تومان افزایش دهد. توجیه کمیته بودجه‌نویسی مجلس هم استناد به ماده 71قانون خدمات کشوری است که نمایندگان را همسطح وزیران درنظر گرفته است.

بعد از افشای ماجرای فیش‌های نجومی در اردیبهشت‌ماه امسال، دولت مصوبه‌ای را گذاشت که براساس آن سقف حقوق مدیران سیاسی حدود 10میلیون تومان و سقف حقوق مدیران اقتصادی 18میلیون تومان درنظر گرفته شده بود.

همشهری همچنین جزئیاتی از دریافتی‌های دیگر نمایندگان به اسم اداره دفتر، کمک هزینه مسکن، هزینه خودرو و سایر هزینه‌ها را در جدولی منتشر کرده بود. به گزارش واحد مرکزی خبر، تاجگردون در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با تأیید این ارقام گفت: هر نماینده مجلس 2کارت دارد که یک کارت مربوط به‌خودش است و کارت دیگر شامل هزینه‌هایی مانند دفاتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که مثلاً برای یک دفتر شهرستان حدود 6میلیون تومان هزینه درنظر گرفته می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید