• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 2 خرداد 1397
کد مطلب : 17346
+
-

بورس‌کالا شفافیت ایجاد می‌کند

بورس‌کالا
بورس‌کالا شفافیت ایجاد می‌کند


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از امتیاز‌های ما در بازار کالای کشور، وجود بورس‌کالاست که نخستین مزیت و امتیاز این بازار، شفافیت بالای آن است. سید‌ناصر موسوی، درخصوص مزایای عرضه فولاد در بورس‌کالا به خبرگزاری خانه ملت گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده، برخی صنایع پایین‌دستی به جای تمرکز بر تولید داخلی و افزایش اشتغال، به سمت منفعت شخصی و تقویت واردات برخی محصولات گرایش دارند؛ آنچنان که در برخی صنایع ازجمله صنایع پایین‌دست فولاد به بهانه عدم‌تأمین نیاز داخلی توسط تولیدکنندگان داخلی در صنایع بالادست، به‌دنبال کاهش تعرفه واردات انواع محصولات فولادی هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: در سال‌های قبل، تولیدکنندگان فولاد ازجمله مجتمع فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات فولادی موردنیاز صنایع به همراه دیگر تولیدکنندگان محصولاتی همچون ورق، میلگرد، نبشی، آهن و سایر محصولات توان پاسخگویی به نیاز بازار داخل به‌ویژه صنایع پایین دستی را نداشتند؛ به‌طوری‌که برخی ضخامت‌های ورق‌های فولادی یا در کشور تولید نمی‌شد و یا توان تولید آن وجود نداشت. نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، افزود: این در حالی است که هم‌اکنون مجتمع فولاد مبارکه حدود 7.5میلیون تن تولید داشته و در کنار آن سایر مجتمع‌های فولادی نیز در کشور فعال هستند که به تولید مشغول هستند.

موسوی لارگانی با اشاره به معاملات انواع محصولات ازجمله محصولات فولادی در بورس‌کالا، ادامه داد: یکی از امتیاز‌های ما در بازار کالای کشور، وجود بورس‌کالاست که نخستین مزیت و امتیاز این بازار، شفافیت بالای آن است، اینکه امروز محصولات در بازاری معامله می‌شوند که همه مردم و مسئولان می‌توانند از قیمت‌ها و روند معاملات آگاه باشند آن هم در اقتصاد تقریبا غیرشفاف ما، یک امتیاز ویژه است. عضو کمیسیون اقتصاد مجلس عنوان کرد: محصولات فولادی نیز هر هفته در بورس‌کالا عرضه و معامله می‌شوند و مسئولان مربوطه به خوبی می‌توانند با درنظر گرفتن همه جوانب، بهترین شیوه‌ها را برای انجام معاملات در بورس اتخاذ کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید