• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 2 خرداد 1397
کد مطلب : 17339
+
-

فروش کارت شناور طرح ترافیک دروغ است، کارت سیار می‌فروشند!

در پی درج گزارش دیروز همشهری درخصوص فروش طرح ترافیک شناور سال 97، معاون شهردار تهران اعلام کرد که فروشندگان کارت شناور طرح ترافیک کلاهبردار هستند.

به گزارش همشهری، محسن پورسیدآقایی معتقد است که کارت شناور طرح ترافیک وجود ندارد و کسانی که ادعای فروش آن را می‌کنند، کلاهبردار هستند. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران روز گذشته در این‌باره گفت: اساسا کارت شناور وجود ندارد و کسانی که ادعای فروش می‌کنند، کلاهبردار هستند. کسانی که این کلاهبرداری را انجام می‌دهند، از عدم‌اطلاعات مردم نسبت به حذف کارت شناور سوءاستفاده می‌کنند. او با تأکید بر اینکه اصل موضوع برکناری من کذب است، گفت: برخی افراد آ‌رزوهای خود را در قالب خبر مطرح می‌کنند.

 پورسیدآقایی درخصوص افراد یا سازمان‌هایی که از امتیاز برخورداری خود از طرح ترافیک سوءاستفاده می‌کنند، تأکید کرده امسال اساسا کارت شناور وجود ندارد و مجوزهای سیاری هم که به برخی دستگاه‌ها داده شده است، مانند بقیه طرح‌ها در هر روز فقط یک خودرو می‌تواند استفاده کند و باید مبلغ طرح را مانند سایرین بپردازد. البته این کارت‌ها مانند سهمیه است، با این تفاوت که دستگاه‌های مختلف می‌توانند این سهمیه را از خودرویی به‌خودرو دیگر جابه‌جا کنند و شخصیت‌ها برای تردد با مشکل مواجه نشوند، اما در نحوه پرداخت مانند سایر سهمیه‌هاست.

چارچوبی که پورسیدآقایی برای کارت‌های سیار تعریف می‌کند، کاملا منطبق بر کارت‌های شناور سابق است و فقط محدودیت جابه‌جایی تا 3پلاک نسبت به گذشته ایجاد شده است و برای فروشنده، 2پلاک دیگر وجود خواهد داشت.

تذکر شورا درباره فروش طرح ترافیک در بازار آزاد

ناهید خداکرمی، عضور شورای شهر تهران روز سه‌شنبه در شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خرید و فروش کارت‌های شناور طرح ترافیک در بازار آزاد خاطرنشان کرد: ساماندهی و جلوگیری از رانت یکی از اهداف طرح جدید بود که متأسفانه با وجود تلاش‌های زیادی که برای تغییر سیستم برقراری عدالت شد، شاهد بی‌اخلاقی‌ها در این حوزه هستیم.

او با اشاره به ارائه سهمیه کوپن سیگار در گذشته و دریافت آن از سوی افراد غیرسیگاری و فروش در بازار آزاد، اظهار کرد: هم‌اکنون این مسئله در قالب و شکل دیگری وجود دارد. در همین راستا محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن رفع ایرادات جزئی، گزارش مقایسه‌ای قبل و بعد از اجرای طرح جدید را به شورای شهر ارائه دهد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید