• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 2 خرداد 1397
کد مطلب : 17280
+
-

ما به اقتدار خود افتخار می‌کنیم

حجت‌الاسلام‌‌ سیدعبدالنبی موسوی‌ فرد| امام ‌جمعه خرمشهر

فتح خرمشهر با اتکا به خودباوری و در سایه اقتدا به قرآن و ولایت به ‌دست آمد. فتح و آزادسازی خرمشهر باعث تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین‌المللی شد و این فتح عظیم را خداوند به ‌‌دست مومنان و صالحان یعنی رزمندگان پرتوان اسلام به ثمر رساند. 
حالا در سالگرد آن حماسه پرشکوه باید از ظرفیت سالروز آزادسازی خرمشهر برای دو شهرستان خرمشهر و آبادان به‌ صورت مشترک استفاده شود، زیرا فرصت خوبی برای رونق منطقه ایجاد می‌کند. می‌توان مراسم‌ ۵ مهرماه آبادان (شکست حصر آبادان) را در شهرستان خرمشهر نیز برگزار کرد و مراسم بزرگداشت سوم خرداد خرمشهر را در آبادان برگزار کرد. این امر موجب رونق و استفاده بهتر از این ظرفیت‌های ملی می‌شود.

ما معتقدیم تعدد برنامه‌ها و مراسم‌ در خرمشهر موجب کاهش استقبال از برنامه‌های شاخص می‌شود. باید برنامه‌های شاخص جدی گرفته شوند. اگر سوم خرداد در معیشت مردم خرمشهر مؤثر واقع شود، بدون تردید معنویات بیشتری به مردم انتقال می‌دهد. اگر در سوم خرداد مجموعه سپاه، بسیج، ارتش و سایر دستگاه‌ها بسیج بشوند تا در یک منطقه محروم در خرمشهر کار جهادی انجام بدهند، مردم علاوه بر برکات معنوی، از برکات معیشتی سوم خرداد نیز بهره‌مند می‌شوند.مسجد جامع خرمشهر نماد مقاومت این شهر است. اگر پرچمی با نماد خاص سوم خرداد در صحن شهدای مسجد جامع برافراشته شود، همچنین فضاسازی مناسبی صورت گیرد در زمینه گردشگری دفاع مقدس خرمشهر مؤثر است.

در این فضای پرغرور و حماسه‌انگیز که به دست جوانان و رزمندگان این مرز و بوم رقم خورده است، نباید دغدغه جوانان خرمشهری امروزی را از یاد ببریم. آنها بهترین فرصت برای کشور هستند و باید زمینه اشتغال برای آنها فراهم شود، زیرا مطالبه آنها معیشتی است و تأمین این امر از مهم‌ترین مأموریت‌های مسئولان کشوری، استانی و محلی است. مسئولان کاری کنند تا فرصت‌های شغلی شهر بین بومیان هم تقسیم شود، زیرا قانون برنامه ششم توسعه کشور به‌ صورت صریح عنوان می‌کند که باید از نیروی بومی استفاده شود. جمهوری اسلامی ایران در به‌کارگیری محلی‌ها حساس است.

این حساسیت باید در میان مجریان هم ایجاد و تقویت شود. از سوی دیگر، ما به اقتدار خود افتخار می‌کنیم. دشمن تلاش می‌کند که قدرت دفاعی و موشکی ما را به چالش بکشاند، اما این آرزو را به گور خواهد برد. اقتدار فقط به سلاح هسته‌ای نیست، بلکه اقتدار به ایمان است و ملت و جوانان ما در دوران 8 سال دفاع مقدس با دست خالی اما با سرمایه ایمان در مقابل دشمن پیروز شدند. پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت بنیان دفاعی در برابر دشمنان را تقویت می‌کند. در 8 سال دفاع مقدس، مادران ایران اسلامی فرزندان تربیت‌شده در مکتب ولایت را تقدیم انقلاب کردند تا امروز بتوانیم با‌ امنیت در کشور زندگی کنیم. باید از این داشته‌ها صیانت کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید