• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 1 خرداد 1397
کد مطلب : 17218
+
-

کتاب جدید هاوکینگ در راه است


«پاسخ‌هایی کوتاه به پرسش‌هایی بزرگ» آخرین اثر استیون هاوکینگ در‌ماه اکتبر منتشر می‌شود. به گزارش ایسنا،  «پاسخ‌هایی کوتاه به پرسش‌‌هایی بزرگ» آخرین اثر استیون هاوکینگ فیزیکدان و نظریه‌پرداز جهان پیش از مرگ است که حالا قرار است از طریق انتشارات جان مورای در فصل پاییز (ماه اکتبر) به چاپ برسد.

این کتاب در واقع پاسخ‌های این دانشمند سرشناس به بخشی از سؤال‌های زمان ماست؛ سؤالاتی گوناگون که به سیاه‌چاله‌ها،  هوش بیگانگان،  اهمیت فضا و مخاطرات و نویدهای هوش مصنوعی و... می‌پردازد.

حق انتشار این کتاب در انگلستان و کشورهای مشترک‌المنافع را انتشارات انگلیسی «جان مورای» بر عهده دارد و انتشارات «بانتام» که حق نشر کتاب‌های هاوکینگ را از دیرباز در آمریکای شمالی برعهده دارد این کتاب جدید را نیز در آمریکا منتشر می‌کند. انتشارات «جان مورای» اعلام کرده کتاب «پاسخ‌هایی کوتاه به پرسش‌هایی بزرگ» در چهار بخش تنظیم شده است: چرا ما اینجا هستیم؟ آیا زنده می‌مانیم؟ آیا تکنولوژی ما را نجات می‌دهد یا نابود می‌کند؟ چگونه می‌توانیم پیشرفت کنیم؟ هاوکینگ به‌مدت ۳۰ سال یعنی از سال ۱۹۷۹ تا اول اکتبر ۲۰۰۹،  دارنده کرسی ریاضیات لوکاس بود. وی به‌خاطر فعالیت در زمینه کیهان‌شناسی و جاذبه کوانتوم به‌ویژه در زمینه سیاه‌چاله،  شناخته شده‌ است. کتاب «تاریخچه زمان» او که با رکوردی ۲۳۷ هفته‌ای به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب در بریتانیا باقی‌ماند باعث شهرتش شد. همچنین کتاب «طرح بزرگ» او که در اواخر سال ۲۰۱۰ به چاپ رسید پس از چند روز به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون تبدیل شد. هاوکینگ مبتلا به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک و از هرگونه تحرک عاجز بود و سرانجام روز ۱۴ مارس ۲۰۱۸ میلادی در ۷۶ سالگی درگذشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :