• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 1 خرداد 1397
کد مطلب : 17178
+
-

عمان صدور ویزای ایرانی‌ها را تسهیل کرد


ویزای عمان برای گردشگران ایرانی برداشته شده و گردشگران ایرانی از هفته گذشته با داشتن بلیت پرواز،  رزرو هتل و پول کافی می‌توانند جواز ورود به عمان را در فرودگاه آن کشور دریافت کنند.

به گفته فعالان صنعت گردشگری در ایران لغو ویزای عمان برای گردشگران ایرانی دستاوردی برای ایران ندارد و تلاش عمانی‌ها جذب گردشگران ایرانی به کشورشان است. یکی از کارکنان آژانس مرتبط با پرواز ایرعربیا در ایران به همشهری گفت: از 2هفته پیش سیاست‌های جدید عمان برای گردشگران ایرانی به اجرا درآمده است.

علی اصغر توکلی، عضو هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به همشهری گفت: عمانی‌ها بیشتر برای جذب گردشگران ایرانی و کشیدن پول ایرانی‌ها به سمت آن کشور اقدام به تسهیل روادید با ایران کرده‌اند. به گفته او،  عمان مسیر جذابی برای گردشگران ایرانی نیست و ایرانی‌ها نیز علاقه زیادی برای سفر به آن کشور به جای ترکیه و آذربایجان ندارند. خطوط پرواز العربیه در بخشنامه‌ای به آژانس‌های مسافرتی اعلام کرده است: ایرانی‌هایی که قصد سفر به کشور عمان را دارند می‌توانند از ویزای فرودگاهی کشور عمان استفاده کنند. براساس آنچه در این بخشنامه آمده است: گردشگران ایرانی که به عمان سفر می‌کنند باید بلیت رفت و برگشت،  پاسپورت با اعتبار 6ماهه،  تمکن مالی و سرمایه منطقی برای اقامت در عمان وتاییدیه هتل محل اقامت را در اختیار داشته باشند. برای گردشگران و مسافرانی که اقوامی در عمان دارند، کپی کارت اقامت اقوام و نشانی محل سکونت آنها کفایت می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید