• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 28 آذر 1396
کد مطلب : 1715
+
-

محاکمه دوباره پسری که قاتل پدرش شد

قضات دیوان عالی کشور حکم قصاص پسری را که در 17سالگی با همدستی نامادری‌اش نقشه قتل پدر خانواده را طراحی و اجرا کرده بود، نقض کردند تا وی بار دیگر در دادگاه محاکمه شود.

به گزارش همشهری، این جنایت به 4سال قبل برمی‌گردد. مرداد سال92 مأموران پلیس هنگام گشتزنی به‌خودرویی که کنار خیابان پارک شده بود، مشکوک شدند. پسر نوجوانی درحالی‌که پشت فرمان بود، خوابش برده بود. وقتی مأموران پسر نوجوان را بیدار کردند، او دست و پایش را گم کرده بود. در این هنگام مأموران به بازرسی خودرو پرداختند و در صندوق عقب خودرو با جسد مرد جوانی روبه‌رو شدند که پدر پسر نوجوان بود. او اعتراف کرد که چند ساعت قبل پدرش را به قتل رسانده و قصد داشته جسد را در جای خلوتی رها کند اما کنار خیابان خوابش برده است.

گرفتن انگشت اتهام به سوی نامادری

با اینکه پسر 17ساله به قتل پدرش اعتراف کرد، اما گفت تحت‌تأثیر حرف‌های نامادری‌اش پدرش را به قتل رسانده است. در این شرایط نامادری وی نیز بازداشت شد اما گفت دخالتی در این جنایت نداشته است. در این شرایط پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. از سویی پزشکی قانونی پس از معاینه پسر نوجوان اعلام کرد با وجود اینکه او هنگام ارتکاب قتل کمتر از 18سال داشته اما ‌ماهیت کاری را که انجام داده، درک می‌کرده است.

جزئیات جنایت

در جلسه رسیدگی به این پرونده پسر نوجوان جزئیات بیشتری از قتل پدرش را بازگو کرد و گفت: وقتی من یک سال و نیم داشتم پدر و مادرم از یکدیگر جدا شدند. من پیش پدرم زندگی می‌کردم و وقتی 7ساله شدم، پدرم دوباره ازدواج کرد. پدرم با نامادری‌ام هم اختلاف داشت و آنها مدام با یکدیگر دعوا می‌کردند. متهم ادامه داد: یک روز نامادری‌ام گفت اگر پدرم را به قتل برسانم، او برایم رضایت می‌گیرد. او همچنین گفت: بعد از آنکه پدرم را به قتل رساندم اثر انگشت او را پای چند برگه سفید بزنم تا او بتواند اموال پدرم را تصاحب کند. متهم درباره روز حادثه گفت: آن روز در خانه تنها بودم که پدرم آمد. چند قرص خواب‌آور در غذایش ریختم و او بیهوش شد. سپس با میله‌ای آهنی به سرش ضربه زدم و او را به قتل رساندم. در ادامه همانطور که نامادری‌ام خواسته بود در 7صفحه اثر انگشت پدرم را ثبت کردم. با وجود حرف‌های پسر نوجوان نامادری‌اش گفت همه حرف‌های او دروغ است. او گفت: درست است که با شوهرم اختلاف داشتم اما هرگز دلم نمی‌خواست بمیرد. پسر شوهرم تحت‌تأثیر مواد‌مخدری که مصرف می‌کند، پدرش را به قتل رسانده است. در پایان این جلسه بود که قضات دادگاه پسر نوجوان را به اتهام قتل پدرش به قصاص و نامادری او را به اتهام معاونت در قتل به تحمل 15سال حبس محکوم کردند.

نقض حکم در دیوان

متهمان و وکلای مدافع‌شان به رأی دادگاه اعتراض کردند و پرونده برای بررسی به دیوان عالی کشور فرستاده شد. در این مرحله قضات شعبه37 دیوان پس از بررسی مجدد پرونده رأی دادگاه را نقض کردند. به این ترتیب پسر جوان از چوبه دار فاصله گرفت و قرار است بار دیگر همراه با نامادری‌اش در دادگاه محاکمه شود.  

این خبر را به اشتراک بگذارید