• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 1 خرداد 1397
کد مطلب : 17139
+
-

با مردم

با مردم

  بیان واقعیت‌های جامعه

سلام. از یادداشت دیروز بسیار خوب نویسنده و کارگردان توانای سینما، خانم پوران درخشنده تحت عنوان «پیش از آنکه دیر شود» که در زیر آسمان شهر صفحه آخر روزنامه منتشر شده بود تشکر می‌کنیم. ایشان واقعیت‌های جامعه کنونی را به‌خوبی روایت کرده بودند.
ساجدی از کرج

  طبق قانون فقط 10درصد

سلام. در ستون بامردم دیروز مالک محترمی گلایه کرده بودند که هر مالک برابر قانون این حق را دارد که هرسال مبلغی را به اجاره‌بهای منزل مسکونی خود اضافه کند. خواستم به اطلاع مالک محترم برسانم که طبق قانون مالکان هر سال برای ملک مسکونی 10درصد و برای ملک تجاری 15درصد مجاز به افزایش قیمت هستند. اما سؤال من این است که آیا مالکان براساس این قانون اقدام به افزایش اجاره ملک خود می‌کنند؟ لطفا منتشر کنید.
9547...0937

  ماه رحمت و مغفرت الهی

با عرض سلام بی‌پایان. ‌ماه مبارک رمضان برای مؤمنان فرصت مغتنمی است تا با تقویت ارتباط و تقرب به درگاه اقدس الهی بیشترین استفاده را ببرند. در واقع این‌ماه مبارک فرصتی برای همه فراهم کرده تا با بهره‌مندی از رحمت و مغفرت الهی به اصلاح معنوی امورات فردی و اجتماعی خود بپردازند.
6263...0938

  نظارت بر سایت‌های مجازی فروش

با عرض سلام و خسته نباشید و قبولی طاعات. اخیرا با توجه به گسترش سایت‌های مختلف مجازی در زمینه فروش، بسیاری از فروشندگان با اعلام قیمت‌های کاذب فروش و اجاره ملک خود در این سایت‌ها اقدام به فروش یا اجاره ملک مورد نظر خود با توافق یکدیگر می‌کنند. به‌نظر می‌رسد اینگونه موارد خود یک دلیل دیگر افزایش قیمت مسکن و اجاره خانه‌ها شده است. در واقع اینگونه اقدامات که بدون مراجعه به بنگاه‌ها برای تعیین مبلغ کارشناسی بین طرفین صورت می‌گیرد، منجر به سوءاستفاده توسط مالکان می‌شود. بهتر است مسئولان ذی‌ربط در حوزه مسکن برای کنترل افزایش قیمت‌ها نظارتی بر روند اینگونه سایت‌های مجازی داشته باشند.
یک مشاور املاک از تهران

  کسی پاسخگو نیست

با سلام. هفته گذشته عوامل ناحیه یک شهرداری منطقه3 با بریدن گاردریل و برداشتن تابلوی بن بست نرگس حد فاصل خیابان‌های فرمانیه شرقی و نارنجستان ششم که در 2سال گذشته در کمیسیون ترافیک مصوب شده بود مشکلاتی را برای ساکنان محل به‌وجود آورده‌اند. وقتی موضوع را از شهرداری پیگیری کردیم کسی پاسخگو نبود. لطفا منعکس کنید.
4385...0912

  مالیات از واحدهای مسکونی خالی

درخصوص کنترل افزایش اجاره‌بها، بهتر است که مسئولان ذی‌ربط از مالکان دارای بیش از یک خانه و از 5.2میلیون واحد مسکونی خالی در یک زمان مالیات بگیرند. در واقع هم‌اکنون بهشت مالیاتی برای صاحبان ملک و املاک است که با مستأجران منصفانه برخورد نمی‌کنند. متأسفانه هم‌اکنون راحت‌ترین کار برای مسئولان گرفتن مالیات از حقوق‌بگیرها که از اقشار ضعیف جامعه هستند صورت می‌گیرد. از سوی دیگر حقوق‌بگیران تحت فشار اقتصادی وضعیت مناسبی ندارند.
9478...0919

  نیاز ضروری به نصب پل هوایی

با سلام. سال‌هاست 15متری چهارم افسریه، روبه‌روی خیابان‌های ۶ و ۷ نیاز ضروری به نصب پل هوایی دارد چرا که امکان تردد برای عابران پیاده به‌منظور عبور از عرض خیابان برای رفتن به جمعه بازار و دوشنبه بازار و همچنین استفاده از ناوگان اتوبوسرانی به هیچ عنوان وجود ندارد. این درحالی است که خودروهای سبک و سنگین با سرعت از این مسیر تردد می‌کنند و هر زمان احتمال بروز حادثه برای عابران پیاده وجود دارد. از مسئولان ذی‌ربط در شهرداری منطقه15 درخواست می‌کنیم برای رفاه حال شهروندان این منطقه برای جلوگیری از بروز حادثه اقدامی بکنند.
0431...0912

  تلنبار شدن زباله‌ها در پیاده‌رو

حدود یک ‌ماه است که به‌دلیل بروز اختلاف بین شهرداری‌های منطقه 2 و 5 مخزن‌های زباله بزرگراه اشرفی اصفهانی، بالاتر از میدان پونک جمع‌آوری نشده و ساکنان ناچارند زباله هایشان را کنار پیاده‌رو تلنبار کنند که منظره ناخوشایندی را در محل به‌وجود آورده است. انتظار می‌رود با توجه به منشور شهروندی که توسط آقای افشانی شهردار جدید اعلام شده است، شاهد بروز چنین مسائلی نباشیم.
2647...0912

لطفا نظرات خود درباره مطالب روزنامه را با ما درمیان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید