• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 1 خرداد 1397
کد مطلب : 17110
+
-

واکنش رئیس جمهور و وزارت خارجه به اظهارات وزیر خارجه آمریکا

حسن روحانی، رئیس جمهور در واکنش به اظهارات پمپئو گفت : چه‌کاره هستید که برای ایران و جهان تعیین تکلیف کنید؟ وی با بیان اینکه دنیای امروز نمی‌پذیرد آمریکا برای جهان تصمیم بگیرد تأکید کرد: کشورها استقلال دارند البته با فشار کار خود را می‌کنند.  وی یادآور شد: دنیا نمی‌پذیرد آقایی که در مرکز جاسوسی بوده الان به عنوان وزیر خارجه آمریکا معرفی شده و می‌خواهد برای دیگران تعیین تکلیف کند. همچنین وزارت خارجه نیز در واکنش به ادعاهای وزیر خارجه آمریکا بیانیه‌ای صادر و تأکید کرد: اظهارات سخیف، بی‌مایه، توهین‌آمیز و مداخله‌گرانه وزیرخارجه جدید آمریکا و نسبت‌های ناروا به ملت بزرگ و متمدن ایران نشانه استیصال و درماندگی مقام‌های دولت آمریکا در مقابل ملت ایران و تلاش مذبوحانه برای انحراف اذهان جهانی از اقدام غیرقانونی و نقض عهد آمریکا در برجام است که حقوق بین‌الملل و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحدکه توسط دولت آمریکا پیشنهاد و به اتفاق آرا تصویب شده بود را زیرپا گذاشته است.

رژیم آمریکا که با وجود مخالفت همه کشورهای جهان، به جز معدودی رژیم حقیر، روی تمامی تعهدات سیاسی، حقوقی و بین‌المللی خود پاگذارده است در موضعی نیست که برای کشور بزرگی همچون ایران که به تعهداتش پایبند بوده شرط تعیین کند.

جمهوری اسلامی ایران با رد تک‌تک اتهامات و اکاذیب مطرح شده در این به‌اصطلاح راهبرد جدید، اظهارات وقیحانه وزیرخارجه آمریکا را مداخله آشکار در امور داخلی خود و تهدید غیرقانونی علیه یک عضو ملل متحد می‌داند و حق اقدامات قانونی را برای خود محفوظ می‌دارد. مسئولیت عواقب هرگونه اقدام ایذایی، غیرقانونی و زورمدارانه علیه ملت ایران بر عهده دولت ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید