• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 31 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 17079
+
-

سیستم حمل و نقل رایگان


رایگان کردن سیستم حمل‌ونقل عمومی برای کاهش اشتیاق مردم به استفاده از اتومبیل‌های شخصی، راهکار جدی دولت آلمان برای جلوگیری از آلودگی هواست.

به گزارش گاردین، بسیاری از شهروندان آلمانی هم‌اکنون میل شدیدی به خرید اتومبیل‌های الکتریکی دارند و همین روند میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای مانند دی‌اکسید کربن و نیتروژن را کاهش داده است.

با این حال به‌منظور تحقق استانداردهای اتحادیه اروپا در شهرهای کوچکی مانند بن، هسن، روتلینگن، مانهایم و هرنبرگ که در جنوب اشتوتگارت واقع شده‌اند سیستم حمل‌ونقل عمومی رایگان خواهد شد. سخنگوی شورای شهر بن نیز اعلام کرده که قرار است اتوبوس‌ها و تاکسی‌های الکترونیکی جایگزین انواع دیزلی شوند.

آلمان تاکنون تلاش‌های متعددی برای کاهش آلودکی هوا و انتشار کربن کرده است. این کشور هم‌اکنون به بزرگ‌ترین توربین بادی جهان مجهز است و قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ قطارهای هیدروژنی را هم تولید کند؛ همان‌طور که سال ۲۰۱۷ میلادی نخستین قطار هیدروژنی در این کشور و در شهر زالتسگیتر رونمایی شد.

این قطار با کمک انرژی الکتریسیته‌ای که از واکنش هیدروژن با اکسیژن موجود در هوا تولید می‌شود حرکت می‌کند. حداکثر سرعت قطار هیدروژنی ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است و می‌تواند مسافت هزارکیلومتری را با یک‌بار شارژ شدن بپیماید.

هم‌اکنون بالغ بر ۱۰۰میلیون دستگاه خودروی دیزلی در کشورهای اروپایی تردد می‌کنند. این عدد حدودا 2برابر تعداد خودروهای دیزلی در دیگر کشورهای جهان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید