• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 31 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16995
+
-

نمایشگاه قرآن کریم افتتاح شد

نمایشگاه
نمایشگاه قرآن کریم افتتاح شد


«حضور چندین مؤسسه بزرگ قرآنی در کشور نشان می‌دهد که جریان مردمی قرآن‌گرایی یک جریان قابل توجه و عمومی است، این جریان مشهود و غیرقابل انکار است».

به گزارش همشهری، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آیین گشایش بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان این مطلب و اشاره به شعار نمایشگاه گفت: « شعار «چلچراغ هدایت» ایهامی به 40سالگی انقلاب اسلامی دارد و نشان می‌دهد انقلاب در طول این 40سال چه خدماتی در عرصه حیات قرآنی داشته و دارد، سهم ایران در حیطه قرآنی در این‌ 40سال در مقایسه با پیش از آن قابل مقایسه نیست. در طول این 40سال اتفاقات مهمی در حوزه‌های مختلف قرآنی رخ داده است. برای نمونه در حوزه نشر قرآن در ‌طول این 40سال ۳۸هزار عنوان کتاب در حوزه نشر قرآن چاپ شده که ۱۶هزار عنوان آن در حوزه علوم قرآنی و 9هزار در حیطه تفسیر قرآنی بوده است. ما اکنون چندین هزار مؤسسه قرآنی داریم ‌که در این میان برخی حوزه‌های قرآنی فعال‌تر و برخی نیمه‌فعال‌تر هستند. حضور چندین مؤسسه بزرگ قرآنی در کشور نشان می‌دهد که جریان مردمی قرآن‌گرایی یک جریان قابل توجه و عمومی است، این جریان مشهود و غیرقابل انکار است.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان صحبت‌های خود گفت: موضوعی که امروز باید به آن توجه کرد این است که چگونه می‌توان نسبت خود را با قرآن کریم به مناسبات وجودی نزدیک‌تر کنیم، سطح اول ارتباط ما با الفاظ قرآن است که در فضای قرائت، صوت و هنرهای لفظی رخ می‌دهد، سطح بعدی ارتباط با مفاهیم و معارف قرآنی است که این نسبت عقل انسان با قرآن است، سطح سوم ارتباط انسان با قرآن سطح ارتباط وجودی با قرآن است که در این سطح ما باید ببینیم قرآن و‌ تلاوت قرآن تا چه اندازه بر ایمان ما می‌افزاید.»
بیست‌و‌ششمین نمایشگاه قرآن کریم از 29اردیبهشت تا 14خرداد در مصلای بزرگ تهران دایر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید