• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 30 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16910
+
-

نوری بیلگه جیلان هم آمد


روز جمعه 2 فیلم آخر بخش مسابقه این دوره جشنواره کن به نمایش درآمدند.

به گزارش ورایتی، نوری‌بیلگه‌جیلان کارگردان محبوب کن با فیلم 188دقیقه‌ای «درخت گلابی وحشی»(The Wild Pear Tree)  بار دیگر بخت خود را برای دریافت جایزه نخل طلایی امتحان می‌کند که برنده آن امشب در مراسم اختتامیه مشخص خواهد شد. هشتمین فیلم بلند سینمایی جیلان درباره سینان نویسنده‌ای بلندپرواز (با بازی آیدین دو دمیرکل) است که به دهکده زادگاه خود در یکی از مناطق روستایی در ترکیه بازمی‌گردد با این امید که پول کافی برای انتشار کتاب خود را فراهم کند، اما بدهی پدرش دامن او را می‌گیرد و...

جیلان 59ساله تا پیش از این جوایز بسیاری در کن دریافت کرده است. «خواب زمستانی» فیلم قبلی او در 2014 جایزه نخل طلایی جشنواره را گرفت و از سوی فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم نیز به‌عنوان برنده جایزه فیپرشی فیلم برتر بخش‌ مسابقه اصلی معرفی شد. «روزی روزگاری در آناتولی» دیگر ساخته جیلان در 2011در کن به‌طور مشترک با «پسری با دوچرخه» برادران داردن جایزه بزرگ را دریافت کرد. بیلگه جیلان سال 2008 هم با «سه میمون»‌ برنده جایزه بهترین کارگردان جشنواره کن شد و سال 2006با «اقلیم‌ها» جایزه فیپرشی را گرفت. «دوردست» ساخته او نیز در 2002برنده جایزه بزرگ کن شد. «قصبه» و «ابرهای‌ماه مه» از دیگر ساخته‌های این فیلمساز متولد استانبول است.

 روز جمعه همچنین «آیکا» (Ayka) تازه‌ترین ساخته سرگئی دوورتسوی کارگردان قزاقستانی به‌عنوان یکی دیگر از 21فیلم بخش مسابقه در کن نمایش داده شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :