• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 30 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16909
+
-

«مرز» برگزیده بخش نوعی نگاه


فیلم «مرز» (Border) به کارگردانی علی عباسی جایزه اصلی بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن را دریافت کرد.

بخش نوعی نگاه که به استعدادهای نو اختصاص دارد، دومین بخش مسابقه‎ای جشنواره کن محسوب می‎شود و امسال ۱۸ فیلم در این بخش با هم رقابت کردند و جایزه اصلی نصیب «مرز» دومین فیلم بلند علی عباسی شد.

به گزارش ورایتی، دومین فیلم بلند داستانی عباسی کارگردان متولد ایران و مقیم دانمارک از روی داستانی کوتاه نوشته یون آیویده لیندکیست نویسنده سوئدی خالق «بگذار فرد مناسب وارد شود» ساخته شده و متمرکز بر یک مأمور گمرک سوئدی است که حس بویایی غیرعادی دارد. او گرفتار یک سرگردانی اخلاقی و شخصی درمورد یک مسافر مشکوک می‌شود و به این شکل دنیایی که می‌شناسد از هم می‌پاشد. در سایر بخش‌ها، جایزه بهترین کارگردانی به سرگئی لازنیتسا برای فیلم «دونباس» تعلق گرفت و «سوفیا» به کارگردانی مریم بن مبارک نیز برنده جایزه بهترین فیلمنامه شد. ویکتور پولستر برای بازی در فیلم «دختر» به کارگردانی لوکاس دونت بهترین بازیگر بخش نوعی نگاه جشنواره کن ۲۰۱۸ نام گرفت.

ریاست هیأت داوران بخش نوعی نگاه کن را بنیسیو دل تورو برعهده داشت و آنه ماری جاسیر کارگردان زن فلسطینی، کانتمیر بالاگوف کارگردان روس، ویرجینی لدوین بازیگر اهل فرانسه و جولی هانت سینگر مدیر اجرایی جشنواره فیلم تلوراید آمریکا از دیگر اعضای هیأت داوران بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید