• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 30 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16887
+
-

الو محله

روزی بوستان زیبایی بود!

منطقه 5 


بوستان جانبازان یکی از زیباترین بوستان‌های منطقه و شهر تهران است و با اینکه زمان زیادی از ساخت آن نمی‌گذرد. سرویس‌های بهداشتی، آبنما و مسیر‌‌ تردد نابینایان این بوستان خراب شده است. متأسفانه از این بوستان زیبا خوب نگهداری نشده و مردم رغبت استفاده از آن را ندارند. فکر نمی‌کنم این بوستان با این شرایط در‌ شأن جانبازان شهرمان باشد. 

احد رستمی ـ ساکن محله سازمان برنامه 

ساماندهی بوستان جانبازان

پاسخ مسئول


بوستان جانبازان یکی از بهترین بوستان‌های منطقه و نخستین بوستانی است که سیستم آبیاری آن به‌صورت هوشمند و بدون دخالت نیروی انسانی انجام می‌شود. این بوستان تحت کنترل بوده و طبق آماری که پیمانکار شهرداری به ما ارائه داده شیرآلات و سایر موارد به‌صورت ماهانه تعویض یا ترمیم می‌شود. ضمن اینکه چند چشمه سرویس بهداشتی نیز در انتهای بوستان در حال ساخت بوده که جوابگوی نیاز شهروندان باشد. 
علیرضا فاطمی‌نیک،شهردار ناحیه 4 



امان از برچسب‌های مزاحم

منطقه 14


چند وقتی است دیوارهای بعضی از محله‌ها از جمله محله جابری از برچسب‌هایی که نه تنها نمای شهر را زشت می‌کنند بلکه به نوعی مزاحمت‌هایی برای شهروندان دارند پر شده است. به‌عنوان مثال وجود برچسب‌ها تشخیص و شناسایی پلاک منازل را برای شهروندان سخت می‌کند. لطفاً مسئولان شهرداری به این مسئله بیشتر رسیدگی کنند. 
مارال ناظمی ـ ساکن محله جابری

پاکسازی مناظر شهری در اولویت

پاسخ مسئول


پاکسازی دیوارهای خیابان‌های منطقه از وجود برچسب‌های تبلیغاتی در ماه‌های اخیر توسط اداره زیباسازی انجام گرفت. با این وجود طرح شست‌وشوی مناظر شهری و پاکسازی دیوارها از برچسب‌های تبلیغاتی به‌ویژه در محله‌های قدیمی چون جابری در اولویت حوزه خدمات شهری شهرداری منطقه قرار می‌گیرد. 
عظیم محجوب، مدیر اداره خدمات شهری منطقه 14



خزانه بخارایی نیازمند سرای مناسب

منطقه 16


محله خزانه بخارایی، 2 سرای محله دارد که متأسفانه یکی به دلیل نداشتن مرکزیت با استقبال اهالی روبه‌رو نشده و سرای محله دیگر که در میدان عاشورا واقع شده با محدودیت فضا برای برپایی برنامه‌ها روبه‌رو است. از شهرداری منطقه تقاضا داریم در سال جدید نسبت به ساخت سرای محله‌ای با فضای مناسب و قرارگیری در مرکزیت محله اقدام کند. 
ذبیح‌الله‌ مرادخانی ‌ـ  ساکن محله خزانه بخارایی

توسعه سرای محله در دست بررسی 

پاسخ مسئول


توسعه ساختمان دومین سرای محله خزانه بخارایی در میدان عاشورا، مقابل بوستان یادواره در دست بررسی است و در صورتی‌که از سوی کارشناسان تشخیص داده شود که بنای این مرکز ظرفیت پذیرش طبقه جدید و از استحکام لازم برخوردار است نسبت به ساخت و افزودن طبقه فوقانی در این سرا اقدام خواهیم کرد. 
محمدجواد حاجی‌حسینی، شهردار ناحیه 3 منطقه 16



شست‌وشوی به موقع مخازن زباله

منطقه 17


 مدتی است از مخازن زباله خیابان تشیع در محله مقدم بوی ناخوشایندی به مشام می‌رسد. این مسئله برای شهروندان محله مشکلاتی را ایجاد کرده است. از مسئولان مربوطه تقاضا داریم به این مسئله رسیدگی کنند. 
مینا قدسی ـ ساکن محله مقدم 

مخازن شست‌وشو می‌شود

پاسخ مسئول


خیابان تشیع یکی از خیابان‌های اصلی محله مقدم است. بعداز درخواست‌های شهروندان مسئولان مربوطه به این خیابان مراجعه کرده و در نخستین فرصت سطل‌های زباله‌ای که در این خیابان قرار دارد شست‌وشو و نظافت خواهد شد. 
اکرم مقدم، شهردار ناحیه 3



کمبود مأمور راهور

منطقه 18


خیابان 17شهریور یکی از خیابان‌های شلوغ و پرترافیک منطقه است. من از ساکنان این خیابان هستم و همیشه موقع رفت‌وآمد از محل سکونتم دچار مشکل می‌شوم. عرض این خیابان کم است و دستفروشان همین فضای کم را هم اشغال کرده‌اند. متأسفانه پلیس راهور حضور کمرنگی در محله ما دارد. اگر خودرو راهور در این خیابان گشتزنی داشته باشد، ترافیک سبک‌تر می‌شود. 
صابر حسامی‌ـ ساکن محله 17 شهریور

گشتزنی پلیس راهور در محله‌ها 

پاسخ مسئول


یکی از مهم‌ترین درخواست‌های شهروندان منطقه از پلیس راهور، حضور دائمی در محله‌هاست. پلیس راهور به‌طور مقطعی در معابر گشتزنی می‌کند ولی عمده نظارت پلیس راهور از طریق دوربین‌های ثبت تخلف انجام می‌شود. امکان حضور دائمی پلیس راهور در محله‌ها وجود ندارد ولی شهروندان باید خودشان هم به قوانین عمل و آن را در خانواده‌های خود نهادینه کنند. 
سرگرد نسرین حسینی ـ کارشناس آموزش پلیس راهور منطقه  18

این خبر را به اشتراک بگذارید