• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 30 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16872
+
-

کافه مجلس

  لابی‌های 3 فراکسیون برای انتخابات هیأت رئیسه

محمدرضا تابش، عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون امید به تسنیم گفت: کمیته‌ای متشکل از آقایان وکیلی، لاهوتی و نعمتی به‌ترتیب از سوی فراکسیون‌های «امید»، «مستقلین» و «ولایی» برای بررسی مصادیق و چگونگی ورود به انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس تشکیل شده است. او افزود: تصمیم نهایی فراکسیون امید درباره بررسی مصادیق انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس منوط به نتیجه نهایی بررسی‌های این کمیته است.

  عملکرد پیام‌رسان‌های داخلی روی میز امنیت ملی‌ها

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی فردا – دوشنبه - برای بررسی عملکرد شبکه‌ پیام‌رسان‌های داخلی جلسه‌ای با حضور مدیران عامل ذی‌ربط برگزار می‌کند. به گزارش خانه ملت، همچنین قرار است وزیر اطلاعات برای بررسی و پاسخگویی به سؤالات جمعی از نمایندگان و وزیر دفاع برای ارائه گزارش در جلسات سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته کمیسیون امنیت ملی حاضر شوند. بازدید از راکتور هسته‌ای تهران نیز از دیگر دستورکارهای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در هفته جاری است.

  دیدار جمعی از نمایندگان مجلس با رئیس قوه قضاییه

اعضای کمیسیون اجتماعی با آیت‌الله صادق آملی لاریجانی ریاست قوه قضاییه دیدار می‌کنند. هنوز برنامه این دیدار خبری نشده است اما براساس دستورکارهای منتشر شده کمیسیون‌های داخلی بهارستان این دیدار عصر امروز یکشنبه در دفتر رئیس قوه قضاییه برگزار خواهد شد.

  تعیین شاخص‌های رجل سیاسی در مجلس

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: درباره اقدام شورای نگهبان در تعیین مصادیق رجل سیاسی میان حقوقدان‌ها اختلاف نظر وجود دارد که باید در محافل حقوقی بحث شود، متأسفانه برخی این موضوع را به سمت و سوی سیاسی می‌کشانند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور افزود: تشخیص رجل سیاسی بودن برعهده شورای نگهبان است اما شاخص‌های آن را باید مجلس به‌صورت قانون تصویب کند.

  دیدار با شورای نگهبانی‌ها برای اصلاح قانون انتخابات مجلس

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خانه ملت درخصوص استانی‌شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: در هفته جاری تعدادی از نمایندگان با برخی از اعضای شورای نگهبان جلسه مشورتی در این خصوص برگزار خواهند کرد تا نظرات آنها را دریافت کنند. سخنگوی فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری جلسه مشخص خواهد شد که تا چه میزان می‌توان ایرادات را برطرف کرد و اینکه آیا طرح به مجلس یازدهم می‌رسد یا خیر؟

  نامه یک نماینده به رئیس‌جمهور

رئیس فراکسیون جوانان مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار ارائه گزارش عملکردی از سوی ارگان‌های مختلف دولت در استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جوانان در سطوح مختلف مدیریتی شد. به گزارش ایسنا، سیدفرید موسوی نوشته است: اکنون که یک سال از پیروزی مجدد جنابعالی در رقابت‌های انتخاباتی می‌گذرد، وقت آن است که میزان تحقق وعده‌های انتخاباتی در زمینه به‌کارگیری توان و اندیشه جوانان به‌صورت شفاف بیان شود. از جنابعالی درخواست دارم تا به وزارتخانه‌ها، معاونت‌ها و سازمان‌های اجرایی دستور فرمایید گزارش عملکرد خود را در زمینه جوانگرایی سطوح مدیریتی به استحضار مردم شریف ایران برسانند.

این خبر را به اشتراک بگذارید