• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
یکشنبه 30 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16789
+
-

جنجال یک کارت هدیه 100هزار تومانی

جنجال یک کارت هدیه 100هزار تومانی

لیلی خرسند| «امروز خود شهردار، فرماندار، شورای شهر و غیره اومدن برای تجلیل برای مسابقات جهانی که بعد از 100سال صعود کردیم به دسته اول جهان، کارت هدیه 100‌هزار تومانی به من و نوشاد دادن، واقعا سپاسگزارم. واقعا مسئولان جدیدن شوخ طبع شدناااا. بیشتر شبیه جوک بود تا تجلیل. انسانیتم آروزست. شرمم باد.»؛ این متنی است که نیما عالمیان در اعتراض به هدیه‌ای که مسئولان شهر بابل به او و برادرش داده‌اند، در اینستاگرام منتشر کرده. نیما و نوشاد عالمیان هفته‌های پیش با تیم ملی پینگ‌پنگ به دسته یک جهان صعود کردند. این اتفاق در پینگ‌پنگ ایران تاریخی بود و بازیکنان تیم‌ملی انتظار دارند تجلیلی در خور کاری که‌ کرده‌اند، از آنها بشود اما تجلیل با کارت هدیه 100هزار تومانی به قول نیما در حد شوخی است. نیما در صحبتی که دیروز با ایسنا کرد، ‌گفته است که تجلیل‌کنندگان متوجه کارشان شده‌اند و قول داده‌اند جبران کنند: «خودشان بعدا خجالت زده شدند و خیلی با ما تماس گرفتند و عذرخواهی کردند و گفتند جبران می‌کنیم. ان‌شاءالله بتوانند جبران کنند (باخنده). البته قول دادند وضعیت اشتغال من و نوشاد را حل کنند حالا باید ببینیم چقدر عملی می‌شود.»
در این اتفاق خیلی‌ها کنار نیما و نوشاد ایستاده‌اند واین کار مسئولان شهر بابل را توهین به برادران عالمیان می‌دادند. اما مهرداد علی‌قارداشی، رئیس فدراسیون معتقد است که این کار توهین نبوده: «به نظرم توهین کلمه خوبی نیست. شاید مسئولان بابل درخصوص کاری که نوشاد و نیما انجام دادند، دقت نکرده‌اند، وگرنه قطعا نیت‌شان پرداخت چنین پاداشی نبوده است.» مسابقات پینگ‌پنگ قهرمانی جهان از تلویزیون پخش نشد و کمتر کسی متوجه اهمیت صعود ایران به دسته یک جهان شد. به‌نظر می‌رسد قارداشی هم به همین دلیل است که خیلی موافق نیست مسئولان شهر بابل با انتقادات تند روبه‌رو شوند. در مقابل رئیس هیات پینگ‌پنگ مازندان از برادران عالمیان گلایه دارد. هادی باحشمت به همشهری می‌گوید: «حیف است که نیما و نوشاد توانمندی‌ها و قهرمانی‌هایشان را روی چرتکه و ماشین‌حساب بیاورند و همه چیز را ریالی حساب کنند. خیلی زشت است که بگوییم فلانی من را تشویق نکرد یا برایم کادو کم آورد.» این انتقادات باحشمت فقط شامل حال برادران عالمیان نمی‌شود: «من از مسئولان شهر هم گلایه دارم، قبول دارم که فرماندار، شورای شهر و ... کم لطفی کرده‌اند. آنها به قهرمانان ما بی‌معرفتی و بی‌احترامی کرده‌اند، به شعور قهرمانان ما توهین کرده‌اند. ولی این حرف‌های نیما هم قشنگ نیست. انگار من می‌خواهم به خانه شما بیایم و کادو بیاورم، شما در بوق و کرنا کنید که باحشمت کادو کم آورد. قهرمان رقم و عدد و میزان ندارد و هر کسی هم به اندازه ظرفیت خودش کادو می‌دهد، نباید که روی کادوی فرماندار زوم کنیم.»
نیما و نوشاد به مراسمی که اداره کل تربیت‌بدنی برای تجلیل از قهرمانان سال94 و 95 برگزار کرده بودند، دعوت شده بودند: «مراسم خاص آنها نبود. نیما هم اصلا نیامد. بیمار بود و نوشاد با پدرش آمده بود. ما با یکی از دوستان خانواده عالمیان مراسم جشن خودمانی گرفته بودیم و بخشی از هزینه‌ها را دادیم تا به پدر آنها فشار نیاید. مراسم استقبال برگزار کردیم و توقع نداشتیم که آنها گلایه کنند و کارت هدیه 100هزار تومانی را به زبان بیاورند.»
ورزشکارانی که به موفقیت‌های جهانی می‌رسند از مسئولان شهرشان جایزه ویژه می‌گیرند و به‌نظر می‌رسد توقع برادران عالمیان هم به‌جا باشد که مسئولان شهر آنها را حمایت کنند. باحشمت با داشتن توقع مشکلی ندارد: «قهرمان که یک شبه قهرمان نشده،‌ 20سال زحمت کشیده. فرماندار به‌جای 100هزار تومان دو میلیون تومان می‌داد، خوب بود؟ فرقی نمی‌کرد.»‌ باحشمت معتقد است که توقع برادران عالمیان نباید ریالی باشد: «کاش آنها به‌جای انتقاد از فرماندار و کارت 100هزار تومانی، گلایه می‌کردند که چرا سالنی را که به نام نوشاد عالمیان است، در اختیار آنها نمی‌گذارند که جایی برای تمرین داشتند. کاشکی که می‌گفتند 50درصد این سالن در اختیار آنها باشد تا هم خودشان راحت تمرین کنند و هم 10نفر کنارشان آموزش ببیند و هم این که بتوانند از این سالن بهره ریالی ببرند.» سالن نوشاد عالمیان تیر سال93 در بابل راه‌اندازی شد ولی نیما و نوشاد طبق روال سابق در پارکینگ خانه‌شان تمرین می‌کنند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید