• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 29 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16727
+
-

وقایع‌اتفاقیه

رهبر انقلاب: اگر یاد و نام امام خمینیره زنده ماند ارزش‌ها نیز زنده خواهد ماند

همشهری 29 اردیبهشت 1377

رهبر انقلاب: اگر یاد و نام امام خمینیره زنده ماند ارزش‌ها نیز زنده خواهد ماند

رهبر معظم انقلاب: اگر یاد و نام امام خمینی(ره) زنده ماند ارزش‌ها نیز زنده خواهد ماند: رهبر معظم انقلاب اسلامی: اگر یاد و نام امام خمینی(ره) و افکار بلند ایشان زنده ماند، ارزش‌ها نیز زنده خواهد ماند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری مراسم نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و ستاد برگزاری «کنگره جهانی تفکر دینی امام» با ایشان، بر ضرورت زنده نگه‌داشتن یاد، نام، راه و اندیشه امام(ره) تأکید کردند و آن‌را یکی از بزرگ‌ترین کارها و بزرگ‌ترین عبادات دانستند.

مقام معظم رهبری در این دیدار انجام هر کار عملی، فکری و هنری در جهت بزرگداشت امام خمینی(ره) را یک افتخار بسیار بزرگ برشمردند و فرمودند: در دایره انقلاب اسلامی امام(ره) مرکز و مردم محیط آن بودند به‌گونه‌ای که نه آن مرکز بدون محیط معنا پیدا می‌کند و نه آن محیط ممکن است خالی از مرکزیتی باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سخنان، افکار و مواضع حضرت امام خمینی(ره) را از بینات انقلاب اسلامی دانستند و فرمودند: اگر یاد و نام امام(ره) و افکار بلند ایشان زنده ماند، ارزش‌ها نیز زنده خواهد ماند و به‌صورت جریانی رو به تزاید درخواهد آمد.

 مدیران شرکت‌های مضاربه‌ای «سحر و الیکا» و «گلشیر» در آستانه اعدام قرار گرفتند: رئیس دادگاه انقلاب اسلامی تهران، حجت‌الاسلام رهبرپور در گفت‌وگوی مطبوعاتی با تشریح عملکرد این دادگاه در سال گذشته، گفت: در سال1376 تعداد 2هزار و 749نفر از محکومان دادگاه‌های انقلاب اسلامی مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند.

وی با اشاره به پرونده شرکت‌های مضاربه‌ای سحر، الیکا و گلیشر گفت: حکم اعدام دولتخواهان تأیید شده است و حکم کُردلر مدیرعامل شرکت سحر و الیکا نیز مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

رهبرپور درخصوص اظهارات اخیر عباس امیرانتظام گفت: وی یک مرد سیاسی است و اظهارات او فاقد هرگونه ارزش است. وی افزود: تمامی موازین قضایی درمورد محاکمه امیرانتظام رعایت شده و در جلسات دادگاه وی، مهندس بازرگان، ابراهیم یزدی و یدالله سحابی نیز حضور داشتند و از آنان نیز تحقیقاتی صورت گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید