• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 29 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16711
+
-

آزمایش اتوبوس‌های برقی آکاردئونی در سوئد

ایده‌های جهانی
آزمایش اتوبوس‌های برقی آکاردئونی در سوئد


اتوبوس‌های برقی متعلق به شرکت «ولوو» سوئد در حال آزمایش هستند تا برای استفاده در خطوط اتوبوسرانی گوتنبرگ به کار گرفته شوند.

به ‌گزارش سایت insideEVs، بخش خودروهای سنگین شرکت ولوو سوئد در حال انجام آزمایش‌هایی روی نخستین اتوبوس برقی آکاردئونی خود با ظرفیت 135مسافر است. به گزارش این سایت، ‌بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم و از برنامه‌های خود بدین‌منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و علاقه مسافران به استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است که شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی فشرده بپردازند و هر یک، از برنامه‌‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر، رونمایی کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که شرکت خودروسازی ولوو که در تولید خودروهای سنگین و نیمه‌‌سنگین در جهان شهرت و آوازه بلندی دارد، در حال تست و آزمایش اتوبوس‌‌های برقی مفصل‌دار در سوئد است که طول بسیار بزرگ‌تری نسبت به مدل‌های پیشین و معمولی دارد. طول این اتوبوس برقی و الکتریکی 7/18متر است.

البته اگرچه ولوو آزمایش اتوبوس‌های جدید برقی و آکاردئونی خود را در گوتنبرگ سوئد شروع کرده است، استفاده همگانی و ورود آنها به ناوگان حمل‌ونقل شهری، در ‌ماه ژوئن کلید زده خواهد شد. جالب این است که ولوو برای تامین قدرت این اتوبوس‌های برقی از باتری‌های بزرگ‌تری استفاده نمی‌کند بلکه از سیستم شارژ سریع آپ‌شارژ با توانی بالغ ‌بر ۴۵۰‌کیلووات بهره می‌برد.

طرح آزمایشی این اتوبوس‌های برقی که از سال۲۰۱۵ تاکنون در مسیر خط۵۵ گوتنبرگ سوئد فعال است، اجرا می‌شود. این اتوبوس‌های جدید الکتریکی از امکانات قابل‌توجهی همچون اینترنت   Wi-Fi رایگان، نقاط شارژ برای تلفن‌های همراه و راهنمای اطلاعات ترافیکی نیز برخوردار خواهند بود. پیش از این (در سال2016) از اتوبوس شهری هیوندای که با هر شارژ کامل، مسافت ۴۶۷کیلومتر را طی می‌کند، رونمایی شده بود. اتوبوس‌های دیزلی که در شهرهای مختلف دنیا پرسه می‌زنند به دلایل مختلفی مشکل‌ساز شده‌اند؛ یکی از این مسائل مولکول‌های اکسید نیتروژن هستند که از سوختن گازوئیل حاصل می‌شوند. این مولکول‌‌ها با ترکیبات آلی فرّار محیط، اکسید می‌شوند و دود غلیظی در آسمان شهر ایجاد می‌کنند. اختلالات تنفسی، سردرد، بیماری‌‌های قلبی و انواع سرطان از طریق همین آلودگی‌ها به‌وجود می‌‌آیند. اخیرا طی یک مطالعه جامع مشخص شده است که سهم خودروهای دیزلی از انتشار آلودگی در جهان، ۵۰درصد است؛ آلودگی‌ای که در سال۲۰۱6، 38هزار نفر را به کام مرگ ناگهانی کشاند.

این خبر را به اشتراک بگذارید