• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 29 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16690
+
-

رضا کیانیان با «حرفه‌ای» به کانادا رفت

تئاتر
رضا کیانیان با «حرفه‌ای» به کانادا رفت


رضا کیانیان که بهمن و اسفند سال 95با اجرای نمایش «حرفه‌ای» برای نخستین بار کارگردانی تئاتر را تجربه کرده بود، پنجشنبه گذشته 28اردیبهشت‌ماه  اجرای این نمایش را در کانادا آغاز کرد. این نمایش روز پنجشنبه در شهر مونترال کانادا روی صحنه رفت و در ادامه قرار است روزهای 5و 6خرداد در شهر تورنتو و 12خرداد در شهر ونکوور روی صحنه برود تا در مجموع در 3 شهر کانادا اجرا شده باشد.

به گزارش همشهری، این اثر نمایشی با بازی رضا کیانیان، هدایت هاشمی، دایانا فتحی و سعید ملک در کانادا روی صحنه می‌رود. کیانیان همین نمایش را بهمن و اسفند سال 95در سالن پالیز روی صحنه برد که در آن اجرا بهاره رهنما گروه اجرایی را همراهی می‌کرد اما این بازیگر به‌دلیل حضورش در دیگر پروژه‌های هنری، در سفر کانادا نتوانست گروه اجرایی را همراهی کند و دایانا فتحی جایگزین او در این اجراها شد. اجرای این نمایش در کانادا به کوشش مسئول امور بین‌الملل آن - مسعود پاکدل - انجام می‌شود.

نمایشنامه «حرفه‌ای» نوشته دوشان کواچویچ و موضوع آن درباره فروپاشی کمونیسم در اروپای شرقی و پیامدهای آن است و رویکردی کمدی اجتماعی دارد.

دوشان کواچویچ یکی از مشهورترین هنرمندان تئاتر اهل یوگسلاوی است که فیلمنامه مشهور «زیر زمین» را برای امیر کاستاریکا نوشت و این فیلم در جشنواره فیلم کن در سال ١٩٩٥ توانست نخل طلا را دریافت کند.

کیانیان این نمایشنامه را با ترجمه ایرج امامی و از روی ترجمه انگلیسی و ترجمه‌ای که در آف برادوی اجرا شده، به صحنه می‌برد.

این نمایش اردیبهشت سال گذشته به‌مدت سه شب و در قالب 3 اجرا در تئاتر شهر مشهد نیز روی صحنه رفت و اجرای کانادا، دومین سفر آن و نخستین سفر بین‌المللی این اثر نمایشی است.

نورالدین حیدری ماهر تهیه‌کننده نمایش «حرفه‌ای» است و علی کیانیان عهده‌دار کار موسیقی و داوود امیری نیز طراحی نور این اثر نمایشی را بر عهده دارد.

همین نمایش سال 83با عنوان «حرفه‌ای‌ها؛ یک کمدی غمگین» با کارگردانی بابک محمدی در فرهنگسرای نیاوران و سپس در تئاتر شهر روی صحنه رفت. کیانیان در کنار احمد ساعتچیان و مریم سعادت در آن اجرا به ایفای نقش پرداختند.

این خبر را به اشتراک بگذارید