• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
شنبه 29 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16674
+
-

حمایت حداکثری از شهرداری افشانی

مراسم معارفه شهردار جدید تهران فردا در شورای شهر برگزار می‌شود

گزارش
حمایت حداکثری از شهرداری افشانی

شهردار جدید تهران پس از دریافت حکم از وزیر کشور، فردا در جلسه معارفه شورای شهر حاضر می‌شود.
محمدعلی افشانی از چهارشنبه هفته گذشته به‌صورت رسمی شهردار تهران شد. او حکمش را در مراسمی جمع و جور، با حضور رئیس شورای شهر تهران، استاندار تهران و سایر اعضای شورای شهر و معاونان وزارت کشور از دست عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور دریافت کرد. بااین حال براساس اعلام قبلی شورای شهر تهران، مراسم رونمایی از شهرداری تحت هدایت افشانی، فردا (یکشنبه) در شورای شهر تهران برپا می‌شود. البته شهردار جدید تهران از همان چهارشنبه در ساختمان شهرداری تهران حاضر شد و حضورش با خبرها و نقل قول‌هایی از طرف چهره‌های مختلف همراه بود.

اعلام رسمی حساب کاربری شهردارتهران در فضای مجازی

مردم چگونه می‌توانند با شهردار جدید در ارتباط باشند؟ یک روز پس از اینکه افشانی حمکش را دریافت کرد، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران از اعلام رسمی حساب‌های کاربری شهردار تهران در شبکه‌های اجتماعی طی چند روز آینده خبر داد. امین عارف‌نیا درباره این موضوع به ایسنا گفت: در روزهای اخیر کانال‌های خبری و صفحه‌های اطلاع‌رسانی متعددی در پیام‌رسان‌های مختلف به نام شهردار تهران ایجاد شده است که هیچ ارتباطی با محمد‌علی افشانی - شهردار تهران – ندارند. این موضوعات، مورد تأیید او و مرکز ارتباطات نیست. اخبار رسمی مرتبط با شهردار تهران از طریق رسانه‌های رسمی شهرداری اطلاع‌رسانی می‌شود و به‌زودی آدرس حساب‌های رسمی او در شبکه‌های اجتماعی به مردم معرفی خواهد شد.

تعامل با سایر نهادها برای حل مشکلات تهران

پس از اعلام نام محمدعلی افشانی به‌عنوان شهردار جدید تهران، فعالیت‌های رسانه‌ها برای پرس‌و‌جو از چهره‌های مختلف برای بررسی آینده شهرداری تهران شروع شد. روز گذشته محمدحسین قربانی، نماینده مجلس، در گفت‌وگو با ایسنا درباره شهردار جدید تهران گفت: «با انتخاب محمدعلی افشانی، تهران بالاخره بعد از یکی دو‌ماه صاحب شهردار شد اما برنامه‌های شهردار جدید اهمیتی به‌مراتب بیشتر از شخص ایشان دارد. به بیان دیگر صرف‌نظر از شخص افشانی و سوابق او، برنامه‌های که ایشان برای اداره مؤثر و بدون حاشیه شهر تهران به اجرا درخواهد آورد از اهمیت زیادی برخوردار است. تعامل با دولت، شورای شهر و سایر نهادها از مهم‌ترین نکاتی است که شهردار جدید تهران باید به آنها توجه جدی داشته باشد تا برون‌رفت تهران از بن‌بست‌ها با سرعت بیشتر و همراهی همه اشخاص حقیقی و حقوقی مؤثر در اداره شهر انجام شود. تسلط مدیریتی، مالی، فنی، عمرانی، سیاسی، اشرافیت کامل به قوانین و نحوه تعامل با دولت و نهادهای مسئول را می‌توان ازجمله شاخص‌هایی دانست که شهردار تهران با به خدمت گرفتن آنها در جهت حل مشکلات متنوع و چندبخشی کلانشهر تهران اقدام کند.»

محمدعلی افشانی که محور برنامه‌‌هایش را براساس «مشارکت مردم» قرار داده است، فردا به شکل جدی فعالیت در شهرداری تهران را شروع می‌کند. از شرایط فعلی اینطور به‌نظر می‌رسد که او در موقعیت مناسبی برای اجرای برنامه‌هایش قرار گرفته است. افشانی با رأی قاطع اعضای شورای شهر تهران - 19رأی از 21رأی – به‌عنوان شهردار جدید تهران برگزیده شد و وزیر کشور هم در کمترین زمان ممکن پای حکم او را امضا کرد. باتوجه به مشکلات تهران و تجربه‌های پیشین، افشانی از حمایت حداکثری مسئولان شهری و نهادهای مختلف برای رفع مشکلات پایتخت برخوردار است. مردم تهران از فردا منتظر خبرهایی مثبت از روند تغییر در شهرشان‌هستند.

پیام تسلیت شهردار تهران

محمدعلی افشانی در نخستین روز کاری‌اش به‌عنوان شهردار تهران، در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی طباطبایی را تسلیت گفت. به گزارش همشهری، متن پیام سیدمحمدعلی افشانی به این شرح است: انالله و انا الیه راجعون. درگذشت مجاهد پارسا، معلم اخلاق، روحانی با فضیلت حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی طباطبایی را به محضر حضرت ولیعصر‌‌(عج)، مقام معظم رهبری و مردم متدین و شریف تهران تسلیت عرض می‌نمایم. بی‌شک فقدان آن معلم اخلاق که بیش از نیم‌قرن از زندگی شریف خویش را صرف مجاهدت در مسیر نورانی آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی نمود، جبران‌ناپذیر خواهد بود.روح بلندش شاد و راهش پر‌رهرو باد.
سید محمدعلی افشانی

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :