• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 29 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16597
+
-

قوچان نژاد: چه کسی گفته شانس صعود نداریم؟

قوچان نژاد: چه کسی گفته شانس صعود نداریم؟

محمد زارعی | رضا قوچان نژاد مهاجم ملی‌پوش تیم هرینفین هلند با وجود اینکه دو فصل خوب را در این تیم سپری کرد اما با پایان مسابقات فصل جاری ضمن خداحافظی با هواداران اعلام کرد که دیگر در این تیم نمی‌ماند. این بازیکن جنتلمن حالا به تهران آمده تا در اردوی تیم‌ملی شرکت کند. روز گذشته فرصتی دست داد تا گفت‌وگویی با قوچان‌نژاد داشته باشیم.
    از فصلی که در لیگ هلند با تیم هیرنفین پشت‌سر گذاشتی برایمان بگو. 
 فصل خوبی بود البته از لحاظ گلزنی خوب شروع نشد اما خدا را شکرخوب تمام شد و تا مرحله پلی‌آف لیگ اروپا رفتیم ولی در بازی آخر حذف شدیم. با این حال خدا را شکر نیم‌فصل دوم لیگ هلند خیلی خوب کار کردم خیلی هم گل زدم. کاپیتان هم بودم. خیلی راضی هستم. الان هم با انرژی و انگیزه آمده‌ام تا در تمرینات تیم‌ملی شرکت کنم. ان‌شاءالله در روسیه بترکونیم!
    در بازی آخر از هواداران خداحافظی کردی و قرار است فصل جدید را در تیم دیگری توپ بزنی. چرا؟
دو فصل خیلی خوب را در هیرنفین داشتم. فصل پیش هم آقای گل تیم شدم امسال هم آقای گل تیم شدم. اما قبل از اینکه اینجا (هیرنفین) بیایم قرار بود که دو سال بازی کنم. یعنی تا جام‌جهانی در هیرنفین باشم و بعدش به تیم دیگری بروم. یعنی این جدایی من اصلا موضوع عجیب یا سورپرایز نبود. خودم می‌دانستم می‌خواهم دوسال اینجا بازی کنم و خدا را شکر برای این تیم گل هم زیاد زدم. در 75بازی توانستم 33گل بزنم برای همین هم خیلی راضی هستم. حالا ان‌شاءالله بعد از جام‌جهانی باید بروم تا یک هدف دیگر، یک چالش جدید را در یک تیم جدید تجربه کنم. 
    تو سابقه بازی در لیگ انگلیس را هم داری. اولویتت بازی در چه لیگی است؟
من جاهای زیادی بودم. همان‌طورکه می‌دانید بلژیک، انگلیس وکشورهای عربی بازی کرده‌ام. حالا باید ببینم شرایط چه می‌شود، اما راستش را بخواهید خیلی دلم می‌خواهد در اروپا بازی کنم. منتظر پیشنهادات هستم، تا الان هم چند پیشنهاد دریافت کرده‌ام ولی زود است جواب‌شان را بدهم. به همین دلیل می‌خواهم کمی صبر کنم تا تمرکزم بازی‌های جام‌جهانی باشد.
    و به دنیا آمدن فرزندت که اتفاق شیرین و مهمی در زندگی‌ات بوده است.
واقعا حس خیلی فوق‌العاده‌ای است. از وقتی که پسرم به‌دنیا آمد هم گلزنی‌ام بیشتر شد هم زندگی بیرون زمین شیرین‌تر شد. همه چیز خوب بود ولی شیرین‌تر و بهتر شده است. از الان دلم  تنگ می‌شود که باید یک ماه از بچه‌ام دور شوم. 
    دوست‌داری او هم فوتبالیست شود؟
هر چی خودش دوست داشته باشد، این از همه مهم‌تر است. اگر دوست داشت به‌سمت فوتبال برود تشویق‌اش می‌کنم اگر علاقه‌اش به رشته دیگر بود بازهم تشویق‌اش می‌کنم.  
    فصل گذشته به آقای گلی لیگ هلند نزدیک بودی. امسال علیرضا جهانبخش توانست به این مهم دست یابد. نظر خودت چیست؟
با جهانبخش زیاد در تماس هستم. افتخار ایرانی‌هاست. واقعا هم حق‌اش بود. یک فصل فوق‌العاده را داشت. غیر از گل‌های زیادی که زد پاس گل‌های زیادی هم داد. با این کارش پرچم همه ایرانی‌ها را بالا نگه داشت. واقعا شاهکار کرد و به او افتخار می‌کنم چرا که کارآسانی نیست در هلند آقای گل شوی.
    بازتاب آقای گلی علیرضا جهانبخش در بین رسانه‌های خارجی و به‌ویژه رسانه‌های هلندی چطور بود؟
خبرش خیلی در رسانه‌ها انعکاس یافت. به هرحال در یک لیگ اروپایی توانست آقای گل شود. واقعا کار آسانی نیست اما خودش زحمت کشید و این عنوان که حقش بود رسید. نوش جانش! امیدوارم همین فرمی که الان دارد را در جام‌جهانی هم ادامه بدهد چراکه به او نیاز داریم. 
    در خط حمله تیم‌ملی رقابت خیلی سخت است و حتی ممکن است که فیکس نباشی.
اتفاقا رقابت الان خوب است. رقابت همه را آماده و قوی نگه می‌دارد. همه باید قوی باشند. همه باید تلاش کنیم تا درنهایت ببینیم کدام نفرات فیکس هستند. ولی در کل رقابت چیز خوبی است. 
    به نظرت تیم‌ملی شانسی برای صعود دارد؟
واقعا استعداد در تیم زیاد است، بازیکن خوب زیاد داریم. لژیونر زیاد داریم. چرا شانس نداشته باشیم که صعود کنیم؟ باید تلاش کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید