• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 27 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16566
+
-

کوتاه از سیاست


   اقدامی شعاری

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر کشورمان در انگلیس و مذاکره‌کننده سابق هسته‌ای در توییتی درباره تحریم‌های جدید آمریکا نوشت: ریچارد نفیو، کارشناس ارشد و عضو سابق هیأت مذاکره‌کننده آمریکا در برجام درخصوص رفع تحریم‌ها معتقد است: تحریم آقای سیف رئیس بانک مرکزی ایران توسط دولت ترامپ فقط اقدامی شعاری بوده و هیچ‌گونه آثار عملی به‌دنبال ندارد.


   کمبود اخلاق

جعفر توفیقی، مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه مسئولان کشور نیاز به تزریق افکار جدید دارند، شکل‌گیری بنیاد امید ایرانیان را بر 2محور «اخلاق» و «عقلانیت» دانست و تأکید کرد: جامعه ما از کمبود اخلاق و عقلانیت رنج می‌برد.


   ویلای غیرقانونی متعلق به وزیر کشور است؟

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به خبر تخریب ویلای متعلق به وی در ساوجبلاغ گفت که این خبر دروغ است. وی در پاسخ به این سؤال که دادستان ساوجبلاغ مشخصا گفته ویلا متعلق به وزیر کشور است، تکرار کرد که این مسئله دروغ است. طی هفته گذشته برخی رسانه‌ها گزارش دادند که ویلای غیرمجاز یکی از وزیران در روستای فشند ساوجبلاغ به دستور دادستانی ساوجبلاغ تخریب شد.


   جهانگیری پاسخ نامه‌ها را می‌دهد

احمد توکلی، رئیس هیأت‌مدیره سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در جلسه ماهانه این تشکل گفت: از دولت گله‌داریم؛ ولی وقتی نامه‌ای به آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور می‌نویسیم، به آن توجه و دستور صادر می‌کنند و به نتیجه کامل هم می‌رسد و ان‌شاء‌الله این کار را ادامه خواهیم داد. به گزارش انتخاب، این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مجلس شورای اسلامی دوره دهم اگرچه نسبت به دوره‌های قبلی با انتقادهای بسیاری به لحاظ عملکردی مواجه است و عملکردش نسبتا مثبت نیست اما چند اقدام قابل تامل و مهم در جهت مبارزه با فساد انجام داده و تصویب کرده است.


   از شمخانی و عراقچی بپرسند

سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با سایت جماران گفته است امروز زمانی که آیت‌الله جنتی به نام خبرگان نامه می‌دهد، آقای عراقچی، شمخانی یا حتی آقای روحانی را صدا بزند و بپرسد که چه اتفاقی افتاده یا چه کاری باید انجام دهید، نه اینکه خودش تصمیم به نوشتن نامه بگیرند، اول به نام مجلس خبرگان و بعد از آنکه خبرگانی‌ها بگویند بی‌اطلاعند، در رسانه‌های خود بنویسند «نامه رئیس مجلس خبرگان».


  جنگ تمام نشده است

محمد هاشمی، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت‌نظام در گفت‌وگویی با اعتمادآنلاین در اشاره به تهدیداتی که امروز متوجه ایران است، گفته که ما همیشه و به شکل‌های مختلف با دشمن در جدال و جنگ بوده‌ایم. به گفته این فعال سیاسی، جنگ تمام نشده بلکه به مرحله جدیدی وارد شده است؛ بنابراین جنگ ما تمام نشده که بگوییم دشمن شکست خورد و منکوب شد و رفت، این موضوع ادامه دارد و باید تا جایی که می‌توانیم جبهه خود را تقویت و جبهه دشمن را تضعیف کنیم. وی با اشاره به طرح موضوع استعفای روحانی از سوی عده‌ای، می‌گوید: «زمانی که کشوری در حال جنگ است فرمانده خود را عوض نمی‌کند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید