• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 27 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16515
+
-

دشت دریاسر، بهشت اردیبهشت ایران

گل‌گشت
دشت دریاسر، بهشت اردیبهشت ایران


اردیبهشت برای علاقه‌مندان به طبیعت، گل سرسبد ماه‌های سال است. تا جایی که از کاشان گرفته تا دشت لاله‌های واژگون میزبان کرور کرور گردشگرانی می‌شود که بی‌چیدن شاخه گلی این زیبایی عالم خلقت را به تماشا می‌نشینند. اگر شما هم ازجمله علاقه‌مندان طبیعت هستید بهتر است چند آدرس را برای طبیعت‌گردی در فهرست خود داشته باشید.

برای نمونه منطقه تنکابن در غرب استان مازندران یکی از آن مکان‌هایی است که در بهار و به‌ویژه اردیبهشت باید به آن سر بزنید و از آن دیدن کنید. مخصوصا دشت دریاسر را که به بهشت اردیبهشت ایران معروف است. این دشت یکی از خیره‌کننده‌ترین مناطق ایران است. در فصل بهار این دشت تن‌پوشی سراسر زرد رنگ به تن می‌کند و زیبایی بی‌بدیلی را به نمایش می‌گذارد. در کف این دشت، 10‌چشمه وجود دارد و یکی از دلایل سرسبزی این دشت هم وجود این چشمه‌هاست، به‌طوری‌که در فصل بهار که آب چشمه‌ها زیاد است نمی‌توان جای خشک در کف دشت پیدا کرد.

دشت دریاسر که در ارتفاع بیش از 2هزار متری از سطح دریا قرار دارد، بین 4کوه محصور شده است. از سمت جنوب غربی، کوه الموت، بلندترین کوهی است که این دشت را احاطه کرده و در حقیقت این دشت مرزی است که پوشش سبز و جنگلی شمال ایران را به پوشش برفی و یخچالی کوه الموت متصل می‌کند. این دشت دارای یخچال‌های طبیعی، چشمه‌های فراوان، کوه‌های بلند و بکر و از همه مهم‌تر گل‌های زرد رنگ بابونه است که سطح آن را در فصل بهار زیبا می‌کنند، در میان چمن‌های سبز رنگ جلوه بی‌نظیری را برای دشت به ارمغان می‌آورند و چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند.از جالب‌ترین ویژگی‌های دشت دریاسر، جوشیدن ده‌ها چشمه از میان سبزه‌ها در کف این دشت است؛ به‌صورتی که در فصل بهار، زمانی که آب این منطقه زیاد می‌شود به سختی مکان خشکی را می‌توان در دشت پیدا کرد و همچنین رودخانه پر آبی نیز از وسط این دشت جاری است که از ارتفاعات سیالان سرچشمه می‌گیرد و زیبایی آن را دو‌چندان می‌کند. از این‌رو این منطقه بی‌نظیر را بهشت اردیبهشت ایران می‌نامند.

نشانی آن نیز تقریبا سر‌راست است. مازندران، تنکابن، جاده دوهزار، دوراهی امامزاده قاسم. با دنبال کردن تابلو‌های مسیر پس از چندی خود جاده شما را تا بهشت اردیبهشت ایران همراهی می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید