• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 27 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16510
+
-

تغییر شکل دفترهای کار

مایکروسافت با محصول جدید و ۵۰ اینچی خود می‌خواهد شکل و شمایل کار کردن را تغییر دهد

تغییر شکل دفترهای کار


مایکروسافت دیروز از نسخه جدیدی از «سرفیس هاب» رونمایی کرده که کار را برای کسب‌وکارها راحت می‌کند. این نمایشگر بزرگ که با سیستم عامل ویندوز 10سازگار شده، یک کامپیوتر لمسی است که می‌تواند انقلاب جدیدی در دنیا به پا کرده و شکل دفترهای کار امروزی را تغییر دهد و دیگر شاید در جایی خبر از تابلوها یا تخته‌های وایت‌برد نباشد. نسخه اولیه نمایشگر «سرفیس هاب2» در سال 2016و در قالب نمایشگری 55اینچی ساخته شده بود. این نمونه جدید که تازه به کاربران مایکروسافت معرفی شده، کمی بیشتر از 50اینچ طول و رزولوشن 4K دارد و در هر دو جهت عمودی یا افقی قابل استفاده است. تا اینجا همه‌چیز شبیه مانیتورهای معمولی به‌نظر می‌رسد اما در این مدل جدید، تلفیقی از رایانه و نمایشگر ارائه شده است. به‌طوری که کاربر می‌تواند با استفاده از حسگر اثر انگشت وارد پروفایل ویندوز 10شود و به فایل‌های عادی خودش که روی کامپیوتر رومیزی وجود دارد، دسترسی داشته باشد. روی این محصول مایکروسافت یک میکروفن و وب‌کم با کیفیت 4K قرار گرفته که امکان برگزاری یک پکیج کامل از همایش‌های ویدئویی را با استفاده از یک دستگاه امکان‌پذیر کرده است.



تبدیل شدن به نمایشگر غول‌پیکر

هرچند وزن این دستگاه جدید اعلام نشده اما مایکروسافت گفته، اندازه‌ و وزن دستگاه به اندازه‌ای هست که کارمندان بتوانند آن را با خیال راحت جابه‌جا کنند. اما در عوض، این شرکت روی استحکام، شیک بودن و البته، مقاومت این هاب2در برابر ضربه بیشتر تمرکز کرده است. پشتیبانی این دستگاه از قابلیت «کاشی‌» نشان می‌دهد که مایکروسافت یک رایانه دیواری ساخته و روی جزئیات نرم‌افزاری آن تمرکز کرده است. در قابلیت کاشی یا Tiling می‌توان چند مدل یکسان از این دستگاه را در کنار هم قرار داد و از مجموع آنها به‌عنوان یک نمایشگاه واحد استفاده کرد.  مایکروسافت، پایه ویژه و اتصالات دیواری مخصوصی را برای این دستگاه تولید کرده که از طریق آنها می‌توان تا 4دستگاه را در کنار یکدیگر نصب کرده و با اتصال آنها به هم مشابه با یک نمایشگر واحد از آنها بهره برد.

به‌نظر نمی‌رسد سخت‌افزار هاب2نسبت به نمونه قبلی که در سال 2016ارائه شده، تغییر چشمگیری داشته باشد اما گفته می‌شود، تمرکز اصلی مایکروسافت روی تغییر جدی روی کارکرد نرم‌افزاری این دستگاه بوده است. اینطور که «ورج» گزارش داده، یکی از ویژگی‌های مهم این دستگاه پشتیبانی از قابلیت کار همزمان روی یک سند است. روش کار به این صورت است که همه، در یک همایش ویدئویی وارد نرم‌افزار می‌شوند و می‌توانند همراه هم روی یک سند کار کرده و نتیجه را همزمان ببینند. دوربین‌های قدرتمند با کیفیت 4K در سرفیس هاب2کیفیت بالایی دارند. مایکروسافت گفته، این دوربین‌ها می‌توانند تصویرهای باکیفیتی از کاربر ارائه کنند تا جایی که همه فکر می‌کنند همکارشان واقعا روبه‌رویشان ایستاده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید