• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 27 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16485
+
-

امینی به‌نفع دنیامالی کنار می‌کشد؟

احمد دنیا‌مالی دوباره به قایقرانی بازمی‌گردد؛ او دیروز برای انتخاباتی که در پیش است به فدراسیون رفت و ثبت‌نام کرد. دنیا‌مالی گرچه در این سال‌های اخیر در فدراسیون ایران ریاست نداشت اما در نهادهای بین‌المللی مرتبط با قایقرانی حضور جدی همراه با مسئولیت‌های اجرایی داشت. بازگشت او به قایقرانی ایران، خاطره تعلیق قایقرانی در زمان وزارت محمد عباسی در وزارت ورزش دولت محمود احمدی‌نژاد را دوباره زنده کرده است. همین مساله باعث شد که مجادله‌ای دامنه‌دار در آستانه المپیک لندن2012 میان ورزش ایران و فدراسیون جهانی قایقرانی از یک سو و کمیته بین‌المللی المپیک به‌وجود بیاید.
نکته جالب در ثبت‌نام او در انتخابات اینکه پیش‌تر غلامرضا امینی رئیس کنونی فدراسیون هم ثبت‌نام کرده و جز این دو نفر 5نفر دیگر هم برای حضور در انتخابات وارد میدان شده‌اند. عمران پورعسگرپرست سرپرست کنونی کمیته رویینگ، علیرضا سهرابیان نایب رئیس پیشین فدراسیون، محسن میلاد رئیس سابق کمیته آب‌های آرام، مهران قزلباش و فاطمه حسنی دیگر افرادی هستند که برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند. دوره ریاست غلامرضا امینی در فدراسیون قایقرانی دوازده مرداد به‌پایان می‌رسد و ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات این فدراسیون انجام می‌شود که امروز احمد دنیامالی رئیس سابق این فدراسیون برای حضور در رقابت انتخاباتی ثبت‌نام کرد. با توجه به اینکه بازی‌های آسیایی جاکارتا در پیش است به‌نظر می‌رسد که انتخابات به بعد از بازی‌ها موکول شود.
    دنیامالی: کنار نمی‌کشم و تا انتها هستم
احمد دنیامالی رئیس سابق فدراسیون قایقرانی در اولین اظهار نظر خود پس از ثبت‌نام در انتخابات گفته است که نه تنها کنار نمی‌کشد بلکه با قدرت تا آخر می‌ایستد: «قطعا ثبت‌نام کرده‌ام که بمانم و تا آخر هستم. من این مدت هم از قایقرانی دور نبودم و با توجه به اینکه در فدراسیون جهانی و آسیایی هستم فعالیتم در قایقرانی ادامه‌دار بود. امیدوارم  بتوانم از تجربیات این سال‌هایم برای رشد قایقرانی استفاده کنم. به هر حال هدف همه ما این است که برای اعتلای ورزش از توانایی‌هایمان استفاده کنیم. شرایط کنونی فرق کرده و وضعیت فعالیت فدراسیون‌ها نیز روز به روز فرق می‌کند.» امینی کسی که ریاست قایقرانی ایران را بعد از دنیا مالی بر عهده داشت همواره از سوی رئیس سابق حمایت می‌شده است. 
حالا اما باید با یکدیگر رقابت کنند. دنیا مالی در این مورد یک کد جالب می‌دهد که با توجه به اینکه او کناره‌گیری را قاطعانه رد کرده است به‌نظر می‌رسد که امینی از انتخابات کنار بکشد. او به ایسنا می‌گوید: «نه. من و آقای امینی آن‌قدر با تجربه هستیم که به این مسائل فکر نکنیم. سعی همه ما این است که در کنار هم کمک کنیم تا قایقرانی رشد کند. قطعا عرصه عرصه‌ای است که هرکسی باشد که بتواند بهتر از دیگری برای قایقرانی کار کند او باید وارد میدان شود.»
از سوی دیگر طبق اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی هرگونه برکناری روسای فدراسیون‌ها ورود بعدی آنها به عرصه انتخابات را محدود می‌کند. دنیا مالی که در زمان وزارت محمد عباسی از ریاست قایقرانی عزل شد، در این مورد به تسنیم هم گفته است: این موضوع درست نیست. برکناری اگر قانونی و از طریق مراجع قانونی باشد، در آن صورت این موضوع درست خواهد بود، اما برکناری‌ که مبنای قانونی ندارد، خود خلاف قانون است و قابل استناد نیست.‎
 

این خبر را به اشتراک بگذارید