• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 27 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16484
+
-

مارادونا در برق بلاروس

مارادونا در برق بلاروس

دوران مربیگری دیه‌گو مارادونا همچنان ادامه دارد و اسطوره آرژانتینی فوتبال جهان حالا از بلاروس سردرآورده و سرمربی «دینامو برست» در لیگ‌برتر این کشور شده است. دینامو برست در حال حاضر از 7بازی 9امتیاز کسب کرده و در رده هشتم قرار دارد. این تیم روز شنبه در یک بازی مهم در چارچوب رقابت‌های جام‌حذفی بلاروس باید به‌مصاف باته‌بوریسف برود.
این ششمین چالش در دوران مربیگری مارادونای 57ساله محسوب می‌شود. او ماه گذشته پس از آنکه نتوانست الفجیره امارات را از دسته دوم به دسته اول بیاورد، این تیم را ترک کرد. او از آوریل2017 تا آوریل2018، سرمربی الفجیره بود و در 19بازی، 10برد، 8مساوی و تنها یک شکست را در کارنامه‌اش به‌ثبت رساند. او پیش‌تر از ماه مه2011 تا ژوئیه2012 هدایت الوصل را برعهده داشت که درصد بردهایش82/31بود. مهم‌ترین دوره مربیگری، مارادونا به حضورش در تیم‌ملی آرژانتین بین نوامبر2008 تا ژوئیه2010 بازمی‌گردد. 14برد و 5مساوی ماحصل کار دن‌دیه‌گو در آلبی‌سلسته بود که با شکست سنگین 4برصفر مقابل آلمان در یک‌چهارم‌نهایی جام‌جهانی2010 آفریقای‌جنوبی به‌پایان رسید. او قبل از حضور بر روی نیمکت تیم‌ملی آرژانتین، سابقه مربیگری در راسینگ کلاب و ماندیو کورینتس را نیز داشته است. عکس‌های منتشر شده از مارادونا او را درحال امضای قراردادش با تیم دینامو برست نشان می‌دهد، درحالی که روی پشتی کاناپه‌ای که روی آن نشسته، پرچم بلاروس پهن شده است.
حضور مارادونا به‌عنوان سرمربی در تیم‌های مختلف، به‌نظر یک نمایش برای جلب‌توجه است. به‌نظر شما، چه کسی تاکنون نام دینامو برست را شنیده بود؟ اما حالا در گزارش رسانه‌های مختلف اروپایی، به این نکته هم اشاره شده که برست، شهری در جنوب غربی بلاروس است.
دو سال پس از آنکه مارادونا الوصل را ترک کرد، یکی از مدیران این باشگاه در قیاس فوتبال باشگاهی امارات و قطر گفت که آنها ستارگان زیادی را در لیگ خود دارند، اما ما کار بسیار مهمی انجام دادیم؛ ما بزرگ‌ترین را در تیم خود داشتیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید