• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 26 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16417
+
-

جام شهروندان درجه دو

فتح یک جام معتبر اروپایی برای هر تیمی اهمیت ویژه‌ای دارد، اما در مورد تیم‌های بزرگ، انتظاری است که هواداران از آنها دارند. 
امشب یکی از دو فینال معتبر اروپایی بین مارسی و اتلتیکومادرید برگزار می‌شود تا دنیای فوتبال آماده فینال کی‌یف و مشخص شدن فاتح لیگ قهرمانان شود.
یک سوی میدان، مارسی قرار دارد. تیمی که سال‌های سال در اروپا افتخار قابل‌توجهی به‌دست نیاورده است. آنها 4فصل است که در لیگ قهرمانان غایب بوده‌اند و با شرایط موجود در لیگ یک فرانسه، ممکن است فصل آینده هم در این رقابت‌ها حضور نداشته باشند. بنابراین شرط رسیدن به چمپیونزلیگ19-2018، قهرمانی در لیگ اروپا خواهد بود. مارسی تاکنون دوبار توانسته در اروپا جام به‌دست آورد. یک‌بار قهرمانی در لیگ قهرمانان93-1992 و دیگری فتح جام اینترتوتو در سال2005. بنابراین می‌شود گفت که آنها 13سال از جام گرفتن در اروپا دور بوده‌اند و برای‌شان فتح لیگ اروپا، بسیار بسیار ارزشمند خواهد بود. 
در سوی دیگر میدان، تیمی فوق‌العاده قدرتمند با مهره‌هایی ارزشمند حضور دارد. تیمی که بی‌شک می‌توانست یکی از برترین‌های لیگ قهرمانان این فصل باشد، اما با قرار گرفتن در جایگاه سوم مرحله گروهی این فصل، راهی لیگ اروپا شد. مردان ال‌چولو که نایب‌قهرمانی در لالیگا را به‌دست آورده‌اند، به دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان نیستند و فقط فتح لیگ اروپا برای‌شان اهمیت دارد. اتلتیکومادرید در فصل‌های12-2011 و 10-2009 لیگ اروپا را به‌دست آورده، در سال‌های2012 و 2010 قهرمان سوپرجام اروپا شده و در فصل62-1961 قهرمانی در جام برندگان جام را جشن گرفته است.
رودی گارسیا به احتمال بسیار، تیمش را با ترکیب1-3-2-4 روانه میدان کند و دیه‌گو سیمئونه نیز با همان روش2-4-4 به استقبال این بازی خواهد رفت. با وجود داشتن خط حمله‌ای قدرتمند و بازیکنانی فوق‌العاده، روخی‌بلانکو در 7بازی اخیر خود نتوانسته بیشتر از یک گل به رقبا بزند. در سوی دیگر میدان، برگ برنده مارسی، فلورین تووین، مهاجم 25ساله این تیم است که 22گل در لیگ یک و 4گل در لیگ اروپا به‌ثمر رسانده است. 
در بازی امشب که از ساعت23:15 به‌وقت تهران و به قضاوت بیورن کوپیرس هلندی در پارک المپیک لیون برگزار خواهد شد، پس از 14سال، یک تیم فرانسوی در فینال جام یوفا یا لیگ اروپا حاضر خواهد بود. آخرین‌بار در فصل4-2003 بود که مارسی در بازی نهایی با دوگل به والنسیا باخت و دستش از جام کوتاه ماند. در تاریخ رقابت‌های لیگ اروپا و جام یوفا، تیم‌های اسپانیایی با 10قهرمانی پرافتخارترین ملیت هستند. ایتالیایی‌ها و انگلیسی‌ها با 9 و 8قهرمانی در رده‌های بعدی هستند. 
دو تیم مارسی و اتلتیکو، تاکنون دو مرتبه مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که هر دو بازی مربوط می‌شود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل9-2008 که اتلتیکومادرید در ویسنته کالدرون دو بر یک به پیروزی رسید و بازی برگشت در ولودروم با تساوی بدون گل به‌پایان رسید.
هر دو تیم بازیکنان مصدومی دارند که ممکن است به بازی امشب نرسند. رولاندو و میتروگلو در مارسی و خوسه خیمنس و ویتولو در اتلتیکومادرید مصدوم هستند و حضورشان در بازی امشب، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
 ترکیب احتمالی
مارسی: پله، آماوی، گوستاوو، رامی، سار، سانسون، لوپس، اوکامپوس، پایت، تووین و ژرمین.
اتلتیکومادرید: اوبلاک، خوانفران، ساویچ، گودین، لوئیس، کوره‌آ، گابی، نیگوئس، کوکه، کاستا و گریزمان.

این خبر را به اشتراک بگذارید