• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
دو شنبه 24 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16084
+
-

یک نفر که اهلیت ندارد و دو نفر از شمال

این روزها مهم‌ترین اتفاق تبریز واگذاری تراکتورسازی تبریز است و بعد از چاپ آگهی مزایده این موضوع جدی‌تر شده و حتی دیروز در جلسه شورای شهر در این رابطه هشدارها و توصیه‌های لازم داده شد. در همین راستا یکی از اعضای شورای شهر از یک خریدار متمول شمالی خبر داد اما تبریزی‌ها حاضر نیستند تراکتور از تبریز خارج شود.
    شورای شهر خریدار شمالی را رد کرد
غلامحسین مسعودی‌ریحان عضو شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه دیروز شورای اسلامی شهر درمورد بحث خصوصی‌سازی گفت: «ظاهرا تراکتورسازی تصمیم گرفته که طی این هفته واگذاری را انجام دهد و بر این کار اصرار دارد. شنیده‌ها حاکی از آن است که دو پیشنهاد از شمال و یک نفر که شاید اهلیت نداشته باشد، وجود دارد! عرض می‌کنم فردا از ما سوال می‌کنند از شمال کسی این تیم را بخرد و به‌جای دیگری ببرد که در این صورت ما هم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و یا به شخصی بدهند که به جریان سیاسی خاصی وابسته است.»
    زنوزی اهلیت ندارد؟
مسعودی‌ریحان در حالی از دو خریدار نام برده که تنها گزینه جدی و رسمی که برای خرید امتیاز تراکتور اقدام کرده و حتی بدون پنهان‌کاری مصاحبه انجام داد، زنوزی مالک باشگاه گسترش فولاد است. باید دید منظور اعضای شورای شهر از فردی که اهلیت ندارد، زنوزی است؟ پیش‌تر گفته می‌شد زنوزی به‌خاطر بدهی سنگین بانکی نمی‌تواند تراکتور را بخرد اما او با پرکردن برگه‌های مزایده اعلام کرده مشکلی برای خرید امتیاز سومین تیم تبریزی ندارد.
    زنوزی: با مربی بزرگ خارجی هواداران را سورپرایز می‌کنم
محمدرضا زنوزی، تنها خریدار روز اول مزایده باشگاه تراکتورسازی درمورد حضور زودهنگام خود در این مزایده به‌عنوان نفر اول گفت: «از مدت‌ها پیش اعلام آمادگی کرده بودم که برای کمک به تراکتورسازی هر کاری نیاز باشد انجام می‌دهم. روز اول مزایده نیز درخواست خود را تقدیم کردم که نشان دهم عزم راسخی در این کار دارم. برای تراکتورسازی برنامه‌های بسیاری داریم که به امید خدا اگر تیم را تحویل بگیریم قدم به قدم آنها را اجرایی خواهیم کرد. با توجه به شرایط فنی تیم در دو سال اخیر در قدم اول یک مربی طراز اول فوتبال دنیا را برای هدایت تراکتورسازی به تبریز خواهیم آورد. به این ترتیب باید بگویم سورپرایز اولم برای هواداران تراکتور جذب یک مربی خارجی طراز اول خواهد بود. البته همان گونه که گفتم در سطوح کلان مدیریتی برنامه‌های زیادی داریم و بحث فنی تنها گوشه‌ای از برنامه‌هایمان را تشکیل می‌دهد.»
    نصیرزاده: زنوزی جزو هیات مدیره گسترش نیست
هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل گسترش فولاد درباره اینکه محمدرضا زنوزی، مالک فعلی باشگاه گسترش فولاد تبریز جزء گزینه‌های اصلی خرید امتیاز باشگاه تراکتورسازی است و آیا این موضوع مشکل قانونی ندارد که دو باشگاه متعلق به یک شخص در یک لیگ تیم‌داری کنند، گفت: «اگر زنوزی امتیاز باشگاه تراکتورسازی را بخرد مشکلی برای ادامه فعالیت تیم گسترش فولاد در لیگ‌برتر به‌وجود نمی‌آید چون او جزء هیات مدیره باشگاه نیست. در حال حاضر من، پوریا زنوزی، حمید حسین‌زاده، سینا غفران‌نیا و عبدالله اقریی اعضای هیات مدیره باشگاه گسترش فولاد هستیم.»
برخلاف توضیحات نصیرزاده، قانون فقط عضویت همزمان یک نفر در هیات مدیره دو باشگاه را ممنوع نکرده، بلکه این ممنوعیت می‌تواند شامل هر پست و مقام دیگری هم باشد. در مورد زنوزی، اگر ثابت شود او مالک گشترش است، قانونا نمی‌تواند با هیچ باشگاه دیگری ارتباط مالکانه یا مدیریتی داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید