• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 24 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16047
+
-

اعدام؛ مجازات 8تروریست داعشی

کوتاه از حادثه
اعدام؛ مجازات 8تروریست داعشی

قضات دادگاه انقلاب اسلامی تهران پس‌از بررسی محتویات پرونده 8تروریست داعشی که در حمله به مجلس و حرم امام دست داشتند، آنها را به اعدام محکوم کردند.
 به‌گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از روز 17خردادماه سال96 به‌دنبال حمله چند تروریست به مجلس و حرم امام خمینی(ره) آغاز شد. در جریان این حملات 22نفر از کارکنان مجلس و مراجعه‌کنندگان به دفتر نمایندگان به شهادت رسیدند. هرچند همه تروریست‌ها با اقدام نیروهای امنیتی از پا در‌آمدند، اما شواهدی به‌دست آمد که نشان می‌داد چندین نفر با تروریست‌ها در این حمله همکاری داشته‌اند.

به این ترتیب تحقیقات گسترده‌ای در این‌باره آغاز شد تا اینکه 8نفر از عوامل اصلی پشت پرده این جنایت دستگیر شدند و پرونده‌شان پس از صدور کیفرخواست به شعبه 15دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی ارجاع شد.

محاکمه 8متهم پرونده 7جلسه طول کشید و در این جلسات اتهام آنها بغی (قیام مسلحانه) و معاونت در افساد فی‌الارض مستوجب اعدام اعلام شد و آنها به دفاع از خودشان پرداختند. سرانجام با پایان رسیدگی به این پرونده هیأت قضایی برای صدور حکم وارد شور شدند. براساس رأی دادگاه هر 8متهم گناهکار شناخته و به اعدام محکوم شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین غضنفرآبادی، رئیس دادگاه انقلاب اسلامی تهران با اعلام این خبر به میزان گفت: 18نفر دیگر از متهمان باقی مانده‌‌اند که اقدامات مقدماتی درخصوص آنها در حال انجام است.

این خبر را به اشتراک بگذارید