• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 24 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16044
+
-

شگرد عجیب 2 دوست برای سرقت گوشی گرانقیمت

دادسرا
شگرد عجیب 2 دوست برای سرقت گوشی گرانقیمت

2سارق جوان برای سرقت از موبایل‌فروشی‌ها شگرد عجیبی داشتند. یکی از آنها بیرون از مغازه سوار بر موتور منتظر می‌ماند و دیگری وارد می‌شد تا در لحظه‌ای مناسب نقشه سرقت را عملی کند.

به گزارش همشهری، تیرماه سال گذشته مردی به اداره پلیس رفت و مدعی شد فردی به بهانه خرید، دست به سرقت یک گوشی گرانقیمت آیفون از مغازه‌اش زده است. وی در توضیح ماجرا گفت: من صاحب مغازه موبایل‌فروشی در مرکز تهران هستم. اول وقت بود و تازه مغازه را باز کرده بودم که پسری جوان وارد شد و گفت قصد خرید گرانقیمت‌ترین گوشی را برای همسرش دارد. پیشنهاد من گوشی آیفون بود که او هم پذیرفت. وی ادامه داد: مرد خریدار 100هزارتومان نقد پرداخت کرد و گفت بقیه را با کارتش می‌پردازد. پس از آن از من خواست تا فاکتور گوشی را برایش بنویسم. او کارتش را به من داد و رمزش را گفت اما زمانی که به سمت دستگاه پز رفتم ‌ناگهان گوشی موبایل را که داخل جعبه بود به همراه فاکتورش از روی پیشخوان برداشت و فرار کرد. من که حسابی شوکه بودم به‌دنبال او رفتم اما وی ترک موتوری که منتظرش بود نشست و با همدستش فرار کرد. وقتی کارتش را در دستگاه کشیدم، فهمیدم که رمزش را اشتباه گفته است. با اعلام این شکایت، ‌پرونده در اختیار قاضی بهشتی، بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت تهران قرار گرفت و تیمی از مأموران آگاهی تحقیقات برای دستگیری سارقان را شروع کردند. هر چند ‌دوربین مداربسته تصویر سارقان را ثبت کرده بود اما از این طریق سرنخی به‌دست نیامد. بررسی‌ها نشان می‌داد کارتی که سارق به فروشنده داده بود نیز مدتی قبل از صاحب آن و به‌صورت کیف‌قاپی سرقت شده بود. در ادامه چندین شکایت مشابه دیگر پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت که نشان می‌داد 2‌سارق جوان به‌صورت سریالی دست به سرقت آیفون می‌زنند.

پایان 10‌ماه فرار

بیش از 20مورد سرقت از مغازه موبایل‌فروشی با همین شگرد به پلیس گزارش شد و در شرایطی که مأموران به تمام موبایل فروشی‌های سطح شهر، ‌شگرد متهمان را شرح داده بودند چند روز پیش یکی از موبایل‌فروش‌های جنوب تهران با پلیس تماس گرفت و گفت فردی قصد خرید گوشی آیفون ایکس دارد و گفته که 100هزار تومان پول نقد همراهش است. به گفته او مشخصات سارقان با تصویر منتشر شده از سارقان مطابقت داشت و به این ترتیب مأموران راهی مغازه شدند و در اقدامی غافلگیرانه هر دو سارق را دستگیر کردند. آنها پس از دستگیری به دادسرا منتقل شدند و در حضور قاضی پرونده به 25فقره سرقت با این شگرد اعتراف کردند.

در حسرت پولدار شدن

طراح نقشه سرقت مهرداد نام دارد و 30ساله است. او و دوستش، برای نخستین بار است که دستگیر شده‌اند و سابقه‌ کیفری ندارند. مهرداد در گفت‌وگو با همشهری از جزئیات سرقت‌های سریالی‌شان می‌گوید.

چه شد که رفتی سراغ سرقت؟

به خاطر بیکاری و مشکلات مالی. مدتی بود که بیکار شده بودم و چون خرج خانواده‌ام پای من بود، شرایط سختی داشتم. ضمن اینکه هر‌ماه باید قسط وام‌هایی که گرفته بودم را پرداخت می‌کردم. این شد که تصمیم به کار خلاف گرفتم.

شگرد این سرقت را چطور یاد گرفتی؟

خرداد پارسال بود که با همدستم محسن به قهوه خانه رفتیم. محسن دوست و همکلاسی‌ام بود و از کودکی با هم بزرگ شده بودیم. آن روز یکی از بچه‌های محل به قهوه‌خانه آمد و گفت یکی از بچه‌محل‌هایمان ‌وضع مالی‌اش خیلی خوب شده و ماشین مدل بالا سوار می‌شود. وقتی پیگیری کردم متوجه شدم که او با همین شگرد دست به سرقت گوشی موبایل می‌زند. همین شد که موضوع سرقت را با دوستم محسن در میان گذاشتم و استارت سرقت‌هایمان را از تیرماه پارسال زدیم.

اگر دستگیر نمی‌شدی، ‌همچنان ادامه می‌دادی؟

در روزهای اول هربار که تصمیم به سرقت می‌گرفتیم، ‌بعد پشیمان می‌شدیم. اما بعد تصمیم گرفتیم دلمان را به دریا بزنیم و ریسک کنیم. بار اول سخت بود اما در سرقت‌های بعدی حرفه‌ای‌تر شده بودیم و در عرض 5دقیقه سرقت را انجام می‌دادیم. در واقع اگر سرقت‌هایمان را ادامه دادیم به‌خاطر طمع بود.

چقدر پول گیرتان آمد؟

موبایل‌ها را 100تا 200هزارتومان پایین‌تر در مغازه‌ای دیگر می‌فروختیم. چون هم نو بود و هم فاکتور داشت. از تیرماه پارسال شروع کردیم و تقریبا در هر سرقت بین 4تا 5میلیون تومان گیرمان می‌آمد. البته چون پول دزدی برکت ندارد، ‌اصلا نفهمیدیم که چطور خرج شد.

کارت‌های عابربانک را چطور تهیه می‌کردید؟

از کیف قاپ‌ها می‌خریدیم. بین 100تا 200هزارتومان. اما حالا خیلی پشیمانم و اگر می‌دانستم در نهایت گیر می‌افتیم و آبرویمان می‌رود هرگز سمت خلاف نمی‌رفتم.

این خبر را به اشتراک بگذارید